Orlen zbuduje sieć stacji ładowania w Niemczech

W co najmniej 30 atrakcyjnych lokalizacjach w Niemczech znajdą się zaplanowane przez Orlen Deutschland punkty szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych. Wybrany został partner projektu.
W ramach wzmacniania pozycji firmy na rynku niemieckim Orlen zbuduje sieć 200 punktów szybkiego ładowania samochodów elektrycznych. Należąca do Grupy Orlen spółka Orlen Deutschland podpisała umowę o współpracy z firmą May & Co. Holding, która specjalizuje się w zarządzaniu nieruchomościami komercyjnymi.
Ładowarki Orlen Charge pojawią się m.in. na terenach parków handlowych i marketów popularnych sieci, dzięki czemu klienci będą mogli z nich korzystać w trakcie zakupów. Umowa przewiduje zainstalowanie ponad 200 punktów ładowania o dużej mocy – od 150 do 400 kW – z możliwością rozszerzenia sieci w przyszłości o kolejne lokalizacje, którymi zarządza May & Co. Holding.
Orlen Charge w Niemczech
Inwestycja obejmująca 200 nowych punktów ładowania pojazdów elektrycznych w Niemczech ma być zrealizowana do końca 2026 r.
– Współpraca z Orlen Deutschland otwiera przed nami jako zarządcą nieruchomości nowe możliwości oferowania naszym najemcom i ich klientom szerszego wachlarza usług, które znacznie uatrakcyjniają lokalizacje, w jakich się znajdują – podkreśla Jens-Henrik Gerdes, dyrektor zarządzający May & Co. Development.
Obecnie sieć ładowania Orlen Charge w Niemczech liczy 60 punktów i jeszcze w tym roku planowane jest powiększenie jej do ponad 200 punktów. W ramach umowy z May & Co. Holding do końca 2026 r. liczba ta wzrośnie do ponad 460.
Orlen Deutschland buduje też swój pierwszy w Niemczech hub ładowania, w którym znajdzie się 16 punktów zasilania o mocy do 400 kW. Obiekt powstaje w Elmshorn koło Hamburga i ma być gotowy do końca 2025 r.
Elektromobilność – strategia Orlenu
Inwestycja realizowana we współpracy z May & Co. Holding wpisuje się w plany Orlenu dotyczące rozwoju elektromobilności. Zakładają one, że za 10 lat sieć Orlen Charge będzie liczyć 6 tys. punktów ładowania w Polsce i około 2,5 tys. za granicą.
– Nowoczesne technologie, w tym rozwój elektromobilności to dla nas bardzo perspektywiczny biznes. Za rosnącą liczbą samochodów elektrycznych na drogach musi podążać rozwój infrastruktury. Przyspieszyliśmy inwestycje w budowę stacji szybkiego ładowania, by sprostać potrzebom klientów. Mamy jasno określone cele na kolejne lata. Chcemy być wiodącym dostawcą usług ładowania samochodów elektrycznych w regionie – deklaruje Krzysztof Kaczyński, dyrektor wykonawczy ds. elektromobilności w Orlenie.
Przedstawiciel koncernu wylicza, że zgodnie z przyjętą strategią do 2035 r. sieć Orlen Charge będzie odpowiadała za 33% udziału dostarczonej energii do samochodów elektrycznych na rynku ładowania w Polsce, co odpowiada 6 tys. punktów ładowania. W Polsce koncern chce również rozwijać huby ładowania. Do końca 2025 r. zamierza uruchomić 13 takich obiektów.
Na niektórych stacjach ładowania Orlen Charge w Polsce znajdą się ultraszybkie ładowarki zapewniające ładowanie z mocą 720 kW. W ubiegłym roku bowiem fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta takich stacji. Euroloop sprzedaje ładowarki pod marką Willbert w Europie Zachodniej.
Barbara Blaczkowska
barbara.blaczkowska@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.
Co Tusk w zamian obiecał, że Niemcy nas tam wpuścili?
@Greg twoja du..pe dla kazdego niemca
Ciekawe ale u nas też tych stacji przybywa, nawet czytałem na blogu Lenergizee że właściciele dużych parkingów będą zobowiązani do montażu stacji ładowania, ale to nie powinno być wielkim wyzwaniem skoro są ładowarki które wszędzie można montować