Solaris z tytułem EBUS Award 2017

Solaris z tytułem EBUS Award 2017
Elektryczny Solaris Urbino / foto: Solaris

Solaris Bus & Coach został laureatem prestiżowego konkursu EBUS Award 2017. Jak zapewnia Solaris, tytuł przyznawany przez organizację VDV (niemieckie zrzeszenie przedsiębiorstw transportu publicznego) jest jedną z najważniejszych międzynarodowych nagród na rzecz ochrony środowiska przyznawanych w dziedzinie transportu publicznego. 

O przyznaniu tegorocznego tytułu EBUS Award 2017 zadecydowała grupa przedsiębiorców i klientów biorąca udział we wcześniejszych edycjach konferencji branżowej „Autobusy elektryczne – rynek przyszłości!”. Zwycięzców wyłoniono w czterech kategoriach – producent autobusów, producent komponentów lub podzespołów, przedsiębiorstwa doradcze i monitorujące, przewoźnicy z uwzględnieniem podziału na metropolie oraz miasta średnie.

Nagroda EBUS Award przyznana naszej firmie i pojazdowi nowy Solaris Urbino 12 electric, jest kolejnym wyróżnieniem, które plasuje nas w czołówce producentów autobusów miejskich i podmiejskich z alternatywnymi źródłami napędów. Jest to niezbity dowód na właściwy kierunek działań naszego biura technicznego, a także całego zespołu pracowników, którzy podążają ścieżką elektromobilności – powiedział Zbigniew Palenica, wiceprezes Solaris Bus & Coach podczas odbierania statuetki EBUS Award.

REKLAMA
REKLAMA

To kolejne ważne wyróżnienie dla Solarisa. W ubiegłym roku polska firma uzyskała dla elektrycznego modelu Solaris Urbino tytuł najlepszego autobusu miejskiego roku 2017, pokonując takich producentów jak Ebusco, Irizar, Van Hool oraz Mercedes. 

Bus of The Year to organizowany nieprzerwanie od 1989 roku konkurs na najlepszy autobus miejski. Pojazd, który wygrywa, otrzymuje tytuł najlepszego autobus na kolejny rok. Organizatorem przedsięwzięcia jest ACE (Association of Commercial Vehicle Editors), czyli Stowarzyszenie Europejskich Wydawców Czasopism Branży Pojazdów Użytkowych, w tym autobusów. Konkurs organizowany jest co dwa lata. Gospodarzem każdej z edycji jest inny członek jury. 

Ubiegłoroczna edycja testów odbyła się w Brukseli. Podczas kilkudniowych prób rygorystycznej ocenie członków jury podlegały zarówno cechy mierzalne, takie jak przyspieszenie, droga hamowania, poziom drgań i hałasu, ale także subiektywne odczucia jurorów z jazdy, którzy wcielali się zarówno w rolę kierowców jak i pasażerów. 

red. gramwzielone.pl