Kolejne zamówienie na autobusy elektryczne z Wrocławia

Kolejne zamówienie na autobusy elektryczne z Wrocławia
Fot. Volvo

Volvo otrzymało zamówienie na cztery elektryczne autobusy Volvo 7900 od firm transportowych Bivab i Uddevalla Omnibus dla miasta Uddevalla w zachodniej Szwecji. Autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą po tym mieście już od 2014 roku.

Nowe elektryczne autobusy zostaną wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo. Na ulicach Udevalli pojawią się latem przyszłego roku. Autobusy zostaną sprzedane w formie kompletnego rozwiązania „pod klucz”, a Volvo zadba o serwis i konserwację zarówno pojazdów, jak i ich akumulatorów po stałych, miesięcznych kosztach.

Zamówione elektryczne autobusy posiadają akumulatory o pojemności 200 kWh, które będą ładowane w zajezdni za pomocą kabli CCS. Pojazdy są też wyposażone w umieszczone na dachu pantografy, które w przyszłości posłużą do szybkiego ładowania na zaplanowanych trasach.

REKLAMA

Producent zapewnia, że zużycie energii przez jego elektryczny autobus jest o około 80 procent niższe niż w przypadku autobusów z silnikiem wysokoprężnym.

Volvo sprzedało do tej pory autobusy całkowicie elektryczne przewoźnikom w Szwecji, Wielkiej Brytanii, Luksemburgu, Holandii, Norwegii i Polsce.

W czerwcu firma otrzymała zamówienie na 30 autobusów elektrycznych od firmy GS Buss i Urzędu Transportu Publicznego Västtrafik w Göteborgu. Było to jak dotąd największe zamówienie na autobusy elektryczne w Szwecji.

REKLAMA

Poza pojazdami elektrycznymi Volvo 7900 Electric, Volvo Buses posiada w swojej ofercie również autobusy hybrydowe i elektryczne hybrydy (plug-in hybrids).

Elektryczne hybrydy (plug-in) mają zużywać o 60 proc. mniej paliwa od autobusów z silnikiem diesla, a emisja dwutlenku węgla ma być niższa aż o 75 do 90 proc. Natomiast tradycyjne hybrydy mają zużywać ok. 40 proc. mniej paliwa i emitować 40-50 proc. mniej szkodliwych substancji od autobusów spalinowych.

Ostatnio siedem autobusów w wersji plug-in zamówił miejski przewoźnik z Grudziądza. Volvo zainstaluje tam ponadto dwie stacje szybkiego ładowania, które staną na trasie autobusów, a także siedem stacji wolnego ładowania w zajezdni.

Elektryczne autobusy Volvo są w całości projektowane przez polskich inżynierów i produkowane seryjnie od 2010 roku w fabryce we Wrocławiu. Do tej pory firma sprzedała łącznie ponad 4 tys. elektrycznych autobusów.

gramwzielone.pl

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.