Ogromne zamówienie na elektryki Solarisa

Ogromne zamówienie na elektryki Solarisa
Solaris

Mediolański przewoźnik ATM zdecydował o zamówieniu kolejnych 100 autobusów elektrycznych od firmy Solaris, realizując kolejną transzę umowy ramowej na 250 pojazdów.

Pierwsza partia 40 elektrycznych Urbino z tego ogromnego kontraktu została już dostarczona. Zgodnie z treścią umowy ramowej przewoźnik z Mediolanu zlecił firmie Solaris realizację kolejnej partii zamówienia – 100 zeroemisyjnych elektrycznych autobusów o długości 12 metrów. Razem z już dostarczonymi 40 Urbino electric, które ATM Milano zakupiło w 2019 roku, daje to łącznie 140 autobusów.

Nowo zamówione 100 pojazdów Solaris dostarczy do włoskiej stolicy mody w pierwszej połowie 2021 roku. Po wypełnieniu całej umowy ramowej transport w Mediolanie będzie obsługiwać łącznie nawet 275 zeroemisyjnych Solarisów. Pierwsze autobusy elektryczne – 25 Urbino 12 electric – pojawiły się w metropolii już w 2018 i 2019 roku.

REKLAMA

Solaris podkreśla w komunikacie, że sukcesywna realizacja przetargu na dostawę 250 autobusów elektrycznych dla ATM Milano stanowi potwierdzenie wcześniejszych deklaracji tego włoskiego przewoźnika, zgodnie z którymi do końca 2030 roku planuje on całkowicie zrezygnować z autobusów z silnikami diesla. Współpraca Solarisa i ATM Milano rozpoczęła się w 2014 roku. W tym czasie producent dostarczył już 200 pojazdów, w tym 25 autobusów elektrycznych.

ATM Milano zdecydowało o doposażeniu autobusów w dwa innowacyjne rozwiązania. Pierwsze z nich to Mobileye Shield+, system ostrzegający – zarówno akustycznie, jak i wizualnie – przed obiektami znajdującymi się w tzw. martwym polu widzenia kierowcy, w przypadku opuszczenia pasa ruchu bez sygnalizacji czy też przy braku zachowania odpowiedniej odległości od poprzedzającego pojazdu.

Drugim jest MirrorEye, który – w celach testowych – zostanie zaimplementowany w jednym autobusie elektrycznym dla Mediolanu. Rozwiązanie to polega na zastąpieniu lusterek bocznych kamerami zapewniającymi znacznie lepszą widoczność, szczególnie w nocy i trudnych warunkach pogodowych.

REKLAMA

Solaris podkreśla, że wśród 100 nowo zamówionych Urbino 12 electric do Mediolanu znajdzie się tysięczny e-bus, który wyjedzie z fabryki Solarisa.

Pierwszy bateryjny autobus Urbino electric został zaprezentowany w roku 2011. Od tamtej chwili elektryczne Solarisy zostały zamówione już przez niemal 100 klientów z 18 krajów.

W 2019 producent z Bolechowa pod Poznaniem dostarczył do swoich klientów łącznie 162 autobusy bateryjne, co oznaczało wzrost w porównaniu z rokiem 2018 o 51 proc.

W roku 2018 autobusy hybrydowe, elektryczne i trolejbusy stanowiły łącznie 29 proc. wszystkich sprzedanych pojazdów Solarisa. Z kolei w roku 2019 ich udział wzrósł o 11 punktów procentowych do poziomu 40 proc.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.