Prawie 250 polskich ładowarek zasili autobusy w Paryżu

Prawie 250 polskich ładowarek zasili autobusy w Paryżu
Ekoenergetyka-Polska

Polski producent stacji ładowania pojazdów elektrycznych, Ekoenergetyka-Polska, zrealizuje jeden z największych kontraktów na dostawę infrastruktury ładowania autobusów elektrycznych w Europie.

Paryski przewoźnik Régie Autonome des Transports Parisiens zamówił stacje ładowania o łącznej mocy aż 24,5 MW. Ekoenergetyka-Polska dostarczy nad Sekwanę 274 urządzenia o mocy 90 kW każde. 

Firma z Zielonej Góry podkreśla, że przygotowała zamówienie zgodnie z wymaganiami RATP, dlatego ładowarki, które trafią do dwóch paryskich zajezdni, będą występowały aż w trzech konfiguracjach.

REKLAMA

Pierwsza z nich, standardowa – typu plug-in, jest wyposażona w złącze CCS Combo 2. Następnie wersja posiada satelitkę, dzięki której możliwe jest ładowanie autobusów parkujących w tych częściach zajezdni, w których występuje ograniczona przestrzeń. Trzecia opcja to rozwiązanie wyposażone w specjalny zwijak kablowy, dzięki któremu jest możliwość opuszczenia przewodu z sufitu do gniazda autobusu.

– Jedną z największych zalet projektowanych przez Ekoenergetykę rozwiązań jest ich customizacja. Produkowane przez nas stacje ładowania dopasowujemy do konkretnych wymagań klienta zarówno pod względem technicznym jak i wizualnym. Nowoczesną infrastrukturę ładowania autobusów elektrycznych, która znajdzie się w Paryżu, przygotowujemy zgodnie z wymaganiami RATP – podkreśla Maciej Wojeński, wiceprezes zarządu Ekoenergetyka-Polska S.A.

Francuski operator nie pierwszy raz podejmuje współpracę z firmą z Zielonej Góry. Już w 2018 roku oba podmioty podpisały kontrakt na dostawę stacji ładowania do regionu Île-de-France. Ekoenergetyka dostarczyła do Paryża 96 stacji ładowania o mocach 60 i 100 kW.

REKLAMA

– Umowy z międzynarodowymi, dużymi operatorami w największych miastach Europy, tak jak w przypadku RATP i Paryża, to jeden z elementów strategii rozwoju. Konsekwentnie dążyliśmy do globalizacji przedsiębiorstwa, rozbudowywaliśmy centra badawcze i zwiększaliśmy zdolności produkcyjne, by realizować coraz większe kontrakty – komentuje Bartosz Kubik, jeden z założycieli spółki.

Umowa pomiędzy RATP i Ekoenergetyką jest częścią ambitnego planu regionalnego urzędu transportu Île-de-France Mobilités (IDFM), który chce zrezygnować ze wszystkich autobusów napędzanych silnikami diesla. Francuski operator zadeklarował w 2014 r. zmianę technologiczną i ekologiczną, która polega na wyeliminowaniu z floty autobusów dieslowych i zastąpienie ich całkowicie zeroemisyjnymi do 2025 r. Te działania mają na celu zmniejszenie emisji generowanej przez flotę RATP o 50 proc.

Ubiegły rok Ekoenergetyka zamknęła przychodami na poziomie ponad 100 mln zł w stosunku do przychodów rzędu 69 mln zł rok wcześniej i 37,5 mln zł dwa lata wcześniej.

W 2020 roku zielonogórska firma wyprodukowała blisko 700 stacji ładowania, a także wygrała 68 przetargów na łączną kwotę 75 mln zł, zwiększając do 16 liczbę państw, do których dostarczy swoje urządzenia.. 

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.