Prywatne elektryki w celach służbowych – będzie zmiana prawa

Prywatne elektryki w celach służbowych – będzie zmiana prawa
fot. Obi - @pixel6propix/Unsplash

W trzecim kwartale br. spodziewane jest przyjęcie przez Radę Ministrów projektu nowelizacji ustawy o transporcie drogowym. Ma ona spowodować, że pojazdy z napędem alternatywnym – elektrycznym, hybrydowym, wodorowym – zostaną objęte przepisami o rozliczaniu kosztów podróży służbowych.

Przygotowany projekt nowelizacji przewiduje zmianę art. 34a ust. 2 ustawy o transporcie drogowym, który zawiera upoważnienie dla ministra właściwego do spraw transportu. Według tego przepisu minister wydaje rozporządzenie, w którym określa warunki zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy. Po nowelizacji w rozporządzeniu mają zostać uwzględnione także samochody prywatne z napędem elektrycznym lub hybrydowym, napędzane wodorem bądź zasilane innymi alternatywnymi źródłami energii.

Elektryki poza prawem

REKLAMA

Kwestię rozliczania aut prywatnych wykorzystywanych do celów służbowych reguluje rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy. Obowiązujące obecnie przepisy nie odnoszą się w ogóle do sytuacji wykorzystywania prywatnych elektryków (lub aut z innym napędem alternatywnym) do celów służbowych – mówią jedynie o pojazdach spalinowych, uwzględniając pojemność skokową silnika pojazdu mechanicznego.

REKLAMA

Według informacji zamieszczonej na rządowej stronie jesienią br. Rada Ministrów ma się zająć nowelizacją ustawy, która wprowadzi przepisy umożliwiające zwrot kosztów używania w pracy pojazdów o napędzie alternatywnym: elektrycznym lub hybrydowym, napędzanych wodorem bądź zasilanych innymi źródłami energii.

Barbara Blaczkowska

barbara.blaczkowska@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.