Do klientów PKO Leasing trafiło 70 proc. środków z programu Mój Elektryk

Do klientów PKO Leasing trafiło 70 proc. środków z programu Mój Elektryk
fot. Zaptec/Unsplash

Jak podaje PKO Leasing, w ciągu pierwszych 8 miesięcy tego roku firma zarejestrowała najwięcej samochodów zeroemisyjnych ze wszystkich firm leasingowych i CFM na rynku. Bank Ochrony Środowiska wyróżnił jako liderów realizacji programu Mój Elektryk właśnie PKO Leasing oraz Masterlease.

Według danych Grupy PKO Leasing 70 proc. dofinansowania na leasing wypłaconego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) w ramach programu Mój Elektryk trafiło do klientów grupy. Co czwarty wniosek, który wpłynął do Banku Ochrony Środowiska (BOŚ) – będącego operatorem ścieżki leasingowej programu – został przekazany za pośrednictwem PKO Leasing.

W ramach ścieżki leasingowej Mojego Elektryka beneficjenci mogą ubiegać się o dopłaty do leasingu i wynajmu długoterminowego samochodów elektrycznych. Grupa PKO Leasing dołączyła do programu od grudnia 2021 roku, wnioski od klientów biznesowych i indywidualnych przyjmuje od stycznia 2022 roku.

REKLAMA

W ciągu ostatnich 8 miesięcy w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym Grupa PKO Leasing zanotowała kilkukrotny wzrost realizowanych transakcji w obszarze finansowania pojazdów zeroemisyjnych. Aż 80 proc. wszystkich aktywnych umów zakwalifikowało się do programu Mój Elektryk – mówi Maciej Matelski, dyrektor Biura Kompetencji ds. Rynku Samochodów Osobowych w PKO Leasing. 

Spore zainteresowanie leasingiem elektryków

W ciągu roku od uruchomienia ścieżki leasingowej do BOŚ wpłynęło ponad 4,1 tys. wniosków, a ponad 3,1 tys. zostało rozpatrzonych pozytywnie. Kwota przyznanego dofinansowania sięgnęła 98 mln zł.

PKO Leasing podaje, że wśród wniosków przekazywanych do BOŚ za pośrednictwem firmy aż 95 proc. było wypełnionych poprawnie, co skutkowało dobrym wynikiem końcowym. Aż 70 proc. z wypłaconych przez NFOŚiGW dotacji miało trafić do klientów grupy.

Grupa PKO Leasing ma obecnie 23 proc. udziału w rynku w zakresie finansowania samochodów elektrycznych w Polsce. W ramach Mojego Elektryka oferuje dwie ścieżki uzyskania dotacji do auta zeroemisyjnego: pierwsza bazuje na konwencjonalnym modelu współpracy z BOŚ, w drugiej auto wydawane jest klientowi od razu, jeszcze bez umowy dotacji.

REKLAMA

– Dwie ścieżki procesowe to duża praca wykonana wewnątrz naszej organizacji, aby proces był maksymalnie dopasowany do potrzeb i oczekiwań klienta, który ubiega się o dotację – wyjaśnia Maciej Matelski. – Około 40 proc. klientów, którzy starają się o dofinansowanie w ramach programu, wybiera alternatywne rozwiązanie oferowane przez naszą grupę. Posiadamy zatem rozwiązanie doceniane przez tych beneficjentów, którzy chcą użytkować auto wcześniej, nie rezygnując z dobrodziejstw programu.

Będzie dużo więcej

Według danych Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych na koniec sierpnia 2022 roku park samochodów w pełni elektrycznych (BEV, Battery Electric Vehicles) wzrósł w Polsce o 67 proc. w zestawieniu r/r. Organizacja prognozuje, że do 2025 roku po polskich drogach będzie jeździło około 250 tys. pojazdów z napędem elektrycznym – prawie 10 razy więcej niż obecnie.

Firma Santander Consumer Multirent zleciła badanie, którym poproszono kierowców, by przy wykorzystaniu skali 1–5 odpowiedzieli, jak poważnie zastanawialiby się nad kupnem elektryka. 16 proc. ankietowanych wybrało 5, co oznacza, że zdecydowanie braliby taki zakup pod uwagę. Poważnie myślałoby o tym 8 proc. respondentów (skłonność na poziomie 4). To łącznie daje 24 proc. zmotoryzowanych Polaków, którzy rozważaliby zakup samochodu elektrycznego – wobec 39 proc. badanych, którzy w ogóle nie braliby pod uwagę wymiany swojego dotychczasowego pojazdu na auto z napędem elektrycznym.

W badaniu zapytano też o sposób finansowania ewentualnego zakupu elektryka. Aż 48 proc. Polaków sięgnęłoby wtedy po finansowanie zewnętrzne, z czego 15 proc. osób zdecydowałoby się na leasing.

Można zatem się spodziewać stałego zainteresowania ofertą rządowego programu Mój Elektryk. Zawieranie umów w jego ramach możliwe będzie do końca 2025 roku. Więcej na temat dotychczasowych wyników i założeń programu w artykule: BOŚ dopłacił prawie 100 mln zł do leasingu elektryków.

Barbara Blaczkowska

barbara.blaczkowska@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.