Operator stacji ładowania będzie zarabiać na reklamach

Operator stacji ładowania będzie zarabiać na reklamach
PureCity

PureCity sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych będących jednocześnie nośnikami cyfrowej reklamy zewnętrznej wybiera lokalizacje dla swoich instalacji. Spółka, która w połowie września podpisała umowy partnerskie z Elocity oraz Stacjeladowania.com, planuje uruchomić pierwsze 50 stacji do końca stycznia 2023 roku.

Polska spółka, która z początkiem września pozyskała łącznie 4 mln zł kapitału zalążkowego od funduszu Freya Capital na budowę sieci Pure City, wybiera obecnie najlepsze lokalizacje dla swoich stacji ładowania. Do końca 2025 r. cała sieć ma obejmować ponad 1000 elektrostacji w miastach w całej Polsce.

Dwa w jednym

REKLAMA

Nowatorski koncept łączący stacje ładowania i nośniki reklam z powodzeniem jest już rozwijany w USA pod nazwą Voltacharging.

 – Konsekwentnie i sprawnie wdrażamy plan rozwoju naszej sieci miejskich elektrostacji – podkreśla Wojciech Bieńkowski, prezes Pure City. – Opiera się on na mocnym modelu biznesowym, łączącym potencjały dynamicznie rosnących branż cyfrowej reklamy zewnętrznej oraz elektromobilności. Dzięki pozyskanemu na rozwój kapitałowi i zawiązanym partnerstwom technologicznym budujemy atrakcyjną dla reklamodawców sieć nowoczesnych nośników LED. Zaoferujemy elastyczne wyświetlanie treści marketingowych w najlepszych lokalizacjach komercyjnych oraz przestrzeni miejskiej, umieszczonych na elektrostacjach zasilanych certyfikowaną zieloną energią – dodaje.

REKLAMA

Sponsorowane ładowania

Na pytanie portalu Gramwzielone.pl o to, czy ładowanie będzie płatne w sytuacji, gdy stacje będą generować przychody z reklamy przedstawiciel spółki odpowiada: – Jednym z filarów modelu biznesowego Pure City są sponsorowane ładowania. Formuła kampanii sponsorowanych ładowań i budżety będą komunikowane na etapie uruchamiania operacyjnego elektrostacji. Niemniej użytkownicy aut elektrycznych będą mogli ładować swoje auta na koszt sponsorujących marek i organizacji.

Partnerami technologicznymi Pure City są doświadczone w realizacji projektów na rynku elektromobilności spółki Elocity oraz Stacjeladowania.com. Pierwsza z nich to polska spółka technologiczna typu EMP – electromobility provider, dostarczająca operatorom kompletne rozwiązanie zarządzania publicznymi i prywatnymi sieciami stacji ładowania samochodów elektrycznych. W aplikacji Elocity jest dostępnych ponad 400 stacji ładownia wszystkich partnerów.

Z kolei Stacjeladowania.com sp. z o.o. powstała w 2019 roku i skupia się na dostawie, montażu oraz obsłudze stacji ładowania samochodów elektrycznych, wspierając inwestora w całym procesie, od wyboru lokalizacji dla stacji ładowania do końcowych odbiorów Urzędu Dozoru Technicznego i obsługi serwisowej sieci.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.