REKLAMA
 
REKLAMA

Polenergia zbuduje sieć stacji ładowania z pierwszymi ultraszybkimi ładowarkami

Polenergia zbuduje sieć stacji ładowania z pierwszymi ultraszybkimi ładowarkami
fot. Polenergia

Polska prywatna grupa energetyczna stawia kilkadziesiąt nowych stacji zasilania samochodów elektrycznych. Za rozbudowę sieci odpowiada należąca do Grupy Polenergia spółka eMobility. 

Prawie 40 nowych stacji ładowania zbuduje Polenergia w miastach i przy autostradzie A2. Łączna moc ładowarek wyniesie prawie 7 MW. Po oddaniu inwestycji do użytkowania Polenergia będzie miała ponad 70 stacji ładowania.

Nowe punkty zasilania mają pozwolić m.in. na ładowanie elektrycznych ciężarówek. W sieci Polenergii znajdą się też pierwsze ultraszybkie stacje o mocy 400 kW wyposażone w kable chłodzone cieczą.

REKLAMA

Huby w centrach miast

Należąca do Polenergii firma eMobility postawi ponad 40 nowych ładowarek w ramach hubów stacji ładowania w wybranych centrach miast i przy ośmiu Miejscach Obsługi Podróżnych (MOP) na trasie autostrady A2 (w obu kierunkach).

 

Mapa pokazująca rozkład nowych stacji ładowania Polenergii
Rozkład nowych stacji ładowania Polenergii. Źródło: Polenergia

Firma podaje, że strategiczne lokalizacje przy autostradzie na jednym MOP-ie zostaną wyposażone w nawet 5 ładowarek, których łączna moc to 1 MW. To pozwoli obsłużyć nie tylko samochody osobowe, ale też ciężarowe eHDV.

– Polska jest liderem międzynarodowego transportu na terenie Unii Europejskiej. Stacje ładowania, które budujemy w Polenergii eMobility, są zlokalizowane w kluczowych węzłach dla tego sektora. Ma to ogromne znaczenie między innymi dla kierowców samochodów ciężarowych eHDV, którzy już wkrótce będą mogli korzystać z naszych usług. Rozwój gęstej sieci szybkich stacji ładowania jest niezbędny, by podróż pojazdem elektrycznym po Polsce stała się komfortowym doświadczeniem – mówi Piotr Maciołek, członek zarządu Polenergii.

REKLAMA

Przedstawiciel firmy dodaje, że stacje ładowania Polenergii zasilane są zieloną energią pochodzącą bezpośrednio z należących do firmy źródeł odnawialnych.

Dzięki temu jesteśmy w stanie dynamicznie reagować na podaż energii produkowanej z OZE, oferując naszym klientom atrakcyjne ceny za usługę ładowania w okresach wysokiej produkcji – wyjaśnia Piotr Maciołek.

Pierwsze ultraszybkie stacje ładowania

W ramach rozbudowy w sieci Polenergii pojawią się kolejne stacje ładowania o mocy 150-300 kW. Jednocześnie firma zainstaluje pierwsze ultraszybkie stacje o mocy 400 kW wyposażone w kable 500 A/600 A chłodzone cieczą. Takie rozwiązanie pozwoli na dłuższy czas ładowania z maksymalnym natężeniem prądu, co ma znacząco skrócić czas spędzony na ładowaniu pojazdu.

Jak podaje spółka, jej stacje są zasilane energią elektryczną w standardzie Energia 2051, która pochodzi z należących do grupy odnawialnych źródeł energii. W godzinach o szczytowej nadprodukcji energii Polenergia eMobility ma oferować znaczne obniżki cen dla użytkowników stacji.

Będzie taniej

Polenergia informuje, że już od początku czerwca użytkownicy elektryków będą płacić mniej na jej stacjach ładowania. Ci zarejestrowani w aplikacji mobilnej zapłacą na stacjach AC 1,60 zł/kWh zamiast 1,97 zł/kWh (obecny cennik), a na stacjach DC o mocy 60-400 kW – 2,19 zł/kWh zamiast 2,45 zł/kWh i 2,69 zł/kWh. Z kolei użytkownicy niezarejestrowani i wybierający płatność za pośrednictwem terminala zapłacą odpowiednio: 2,26 zł/kWh na stacjach AC oraz 3,10 zł/kWh na stacjach DC. Do każdej transakcji doliczana będzie, tak jak obecnie, opłata 1 zł za rozpoczęcie sesji ładowania.

Ponadto Polenergia co najmniej do końca sierpnia br. przedłuży promocję „Godziny i weekendy z OZE”. Promocyjne ceny ładowania będą obowiązywać od poniedziałku do piątku w godzinach 11.00-15.00 i wyniosą 1,39 zł/kWh dla stacji DC oraz 1,60 zł/kWh dla stacji AC. Identyczne ceny będą naliczane w weekendy. Poza tymi dniami i godzinami ma obowiązywać obniżony cennik standardowy.

redakcja@gramwzielone.pl

© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.

REKLAMA
Komentarze

Super ceny z OZE!.
Jeszcze więcej ładowarek by się przydało. Najlepiej na każdym MOP 🙂

zachód już odchodzi od aut elektrycznych , a ci pewnie z dotacji , to inwestują nie swoje pieniądze w nieopłacalny biznes taki to kołchoz

Cytuję portal Fronda: „Mercedes, zaskakując branżę motoryzacyjną, dokonuje rewizji swojej strategii dotyczącej elektromobilności. Niemiecki gigant postanowił skupić się na autach spalinowych zamiast kontynuować pełną elektryfikację.
Decyzja Mercedesa wynika z niedostatecznych zysków firmy w ostatnim kwartale 2023 roku oraz malejącego zainteresowania klientów modelami elektrycznymi. W efekcie nowych założeń, silniki spalinowe nadal będą odgrywać istotną rolę w ofercie producenta, a inżynierowie skoncentrują się na ich rozwoju w najbliższej przyszłości.

Wcześniejsze plany Mercedesa zakładały wycofanie wszystkich modeli spalinowych do 2030 roku i osiągnięcie sprzedaży pojazdów elektrycznych na poziomie powyżej 50% przed 2025” to tylko początek artykułu. A Gram w zielone swoje .

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA