W I kwartale br. Niemcy zarejestrowali niemal 11 tys. elektryków

W I kwartale br. Niemcy zarejestrowali niemal 11 tys. elektryków
Fot. Gramwzielone.pl (C)

W pierwszym kwartale 2017 r. w Niemczech zarejestrowano prawie 11 tys. samochodów elektrycznych, z tego połowę stanowiły hybrydy typu plug-in. To najlepszy kwartalny wynik w historii niemieckiej elektrycznej motoryzacji.

W I kwartale br. w Niemczech zarejestrowano w sumie około 11 tys. samochodów elektrycznych, z tego niewiele ponad 5 tys. samochodów napędzanych wyłącznie bateriami.  

Jak wynika z danych udostępnionych przez niemiecki instytut ZSW, łączna liczba elektryków, którymi jeżdżą nasi zachodni sąsiedzi, wzrosła do 57,55 tys., z czego samochody wyłącznie elektryczne stanowiły 36,09 tys., a hybrydy z wtyczką 21,45 tys.

REKLAMA

W całym 2015 r. w Niemczech zarejestrowano 25,15 tys. samochodów elektrycznych, rok wcześniej 23,46 tys., a dwa lata wcześniej 13,05 tys.

Więcej elektryków, w tym hybryd typu plug-in, na koniec ubiegłego roku zarejestrowano w Chinach (642,65 tys.), USA (569,35 tys.), Japonii (152,1 tys.), Norwegii (124,74 tys.), Holandii (113,64 tys.), Francji (110,82 tys.) oraz Wielkiej Brytanii (89,14 tys.).

Liczbę samochodów elektrycznych na całym świecie na koniec 2016 r., w tym hybryd ładowanych z gniazdka, instytut ZSW szacuje na 2,052 mln.

Najpopularniejsze samochody w 100-proc. elektryczne, które w pierwszym kwartale zarejestrowali Niemcy, to Renault ZOE (1,19 tys.), Tesla Model S (716), BMW i3 (675), Nissan Leaf (377) oraz Volkswagen e-UP (322).

REKLAMA

Natomiast w 2016 r. najczęściej rejestrowanymi autami wyłącznie z napędem elektrycznym w Niemczech były Renault ZOE (2,8 tys.), BMW i3 (1,52 tys.), Tesla Model S (1,47 tys.) oraz Nissan Leaf (1,12 tys.).

Wśród hybryd typu plug-in najpopularniejsze w Niemczech w I kwartale br. były Mitsubishi Outlander (804), Audi A3 e-tron (774) oraz BMW 225xe Active (772). 

Od połowy ubiegłego roku w Niemczech obowiązują dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych, w tym hybryd typu plug-in. Osoby kupujące auta elektryczne mogą otrzymać dopłatę w wysokości 4 tys. euro. W przypadku samochodów hybrydowych dopłata jest niższa i wynosi 3 tys. euro.

Program jest realizowany przez Berlin przy dużym zaangażowaniu niemieckich koncernów energetycznych, które mają pokryć połowę kosztów. Budżet programu wynosi 1,2 mld euro, a dopłaty będą realizowane do wyczerpania środków lub najpóźniej do roku 2019.

Cel niemieckiego rządu to rejestracja 300 tys. samochodów elektrycznych do roku 2019, w którym dopłaty mają zostać wycofane bez względu, czy osiągnięto cele uruchomionego w ubiegłym roku programu.

Na koniec grudnia 2016 r., czyli po sześciu miesiącach obowiązywania programu, wpłynęło niewiele ponad 9 tys. wniosków, z czego 5,1 tys. dotyczyło zakupu auta jedynie z napędem elektrycznym, a pozostałe wnioski dotyczyły hybryd typu plug-in.

red. gramwzielone.pl