Po Lublinie będą jeździć autobusy elektryczne
Lublin ogłosił przetarg nieograniczony na zakup i dostawę autobusów elektrycznych – informuje Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych.
Miasto chce zmówić 20 pojazdów. Autobusy mają być elektryczne, fabrycznie nowe, tj. wyprodukowane nie wcześniej niż 12 miesięcy przed dostawą, nieeksploatowane, niskopodłogowe, 12-metrowe, takie same, tej samej marki i przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Ich wyposażenie obejmie m.in. system monitoringu, klimatyzację, biletomaty z możliwością płatności kartą i gotówką, bramki liczenia pasażerów oraz trzy podwójne porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.
Wśród podstawowych parametrów technicznych autobusów wskazano następujące: baterie litowo-jonowe o pojemności większej lub równej 96 kWh, całkowita liczba pasażerów większa/równa 70 osób, a także ładowanie za pomocą złącza pantografowego na przystankach końcowych w trakcie świadczenia usług przewozowych, wielokrotnie w ciągu dnia za pomocą ładowarek dużej mocy nie mniejszej niż 450 kW zlokalizowanych na nowo budowanej pętli przy ul. Choiny (4 szt.)
Zakup i dostawa autobusów elektrycznych odbywa się w ramach projektu unijnego „Niskoemisyjna sieć komunikacji zbiorowej dla północnej części LOF wraz z budową systemu biletu elektronicznego komunikacji aglomeracyjnej” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020. Autobusy dedykowane są do linii komunikacyjnych nr 13, 23 i 29. Odbiór pojazdów spodziewany jest w 2019 r.
Jak czytamy na stronie lubelskiego ZTM, jest to w chwili obecnej największy zakup pojazdów niskoemisyjnych wraz z infrastrukturą we wschodniej części Polski. Dostawy autobusów elektrycznych oraz trolejbusów mają postawić Lublin w pierwszym rzędzie miast będących liderami elektromobilności.
Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych