"Mój licznik". Aplikacja mobilna Energi-Operator umożliwi śledzenie poboru energii

"Mój licznik". Aplikacja mobilna Energi-Operator umożliwi śledzenie poboru energii
philcampbell, flickr cc-by-2.0

{więcej}Energa-Operator opracowała mobilną aplikację „Mój licznik”, która umożliwi odbiorcom energii elektrycznej monitorowanie bieżącego zużycia prądu. Wykorzystanie informacji z aplikacji może przyczynić się do dodatkowych oszczędości i niższych rachunków za energię. 

Energa-Operator wymieniła tradycyjne liczniki na liczniki zdalnego odczytu już w kilku miastach, w tym w Drawsku Pomorskim, Władysławowie i Kaliszu. W sumie liczniki inteligentne posiada już ponad 100 tys. odbiorców energii dostarczanej przez Energę, dzięki czemu koncern energetyczny z Gdańska jest w tym zakresie krajowym liderem. 

REKLAMA

Założenie licznika zdalnego odczytu realizowane jest na koszt Energi-Operator, który jest następnie uwzględniany w taryfie za przesył energii. Cena takiego licznika dla firmy to ok. 250 zł. Do tego dochodzi koszt systemów telekomunikacyjnych, koszt systemu informatycznego czy koszt modernizacji stacji energetycznych. Obecnie w taryfie są uwzględniane koszty związane z utrzymaniem tradycyjnych liczników. Koszt nowych liczników w taryfie będzie więc zastępował koszt utrzymania starych liczników – informuje Energa. 

REKLAMA

Teraz klienci Energi posiadający już liczniki zdalnego odczytu będą mogli na bieżąco śledzić zużycie energii w swoich domach za pośrednictwem mobilnej aplikacji, którą bezpłatnie udostępni Energa-Operator. 

– Aplikację mobilną „Mój Licznik” można już pobrać z Google Play (na urządzenia z systemem Android) oraz AppStore (na urządzenia z systemem iOS). Umożliwia ona bieżące monitorowanie zużycia energii elektrycznej. Użytkownik może sprawdzić zużycie prądu w domu z każdej zakończonej doby, porównać, kiedy ta wartość była najwyższa oraz przekonać się, czy zużywa tyle energii elektrycznej, co osoby korzystające z tej samej taryfy. Dzięki temu klienci mogą ocenić, czy optymalnie korzystają z energii elektrycznej w domu. Dotyczy to zwłaszcza tych, którzy wybrali taryfę elastyczną (np. G12), gdzie cena energii zależna jest od pory dnia i tygodnia. Dodatkowo aplikacja ułatwia Klientowi dostęp do podstawowych informacji z umowy tj.: adresu i numeru Punktu Poboru Energii, sprzedawcy energii, okresu obowiązywania umowy oraz wybranej taryfy – informuje Energa-Operator. 
gramwzielone.pl