Zmiany dla prosumentów. Nowe, czytelniejsze faktury od Taurona

Aby ułatwić zrozumienie rozliczeń związanych z energią elektryczną, Tauron wprowadza nowe, uproszczone faktury dla prosumentów. Zmiany te dotyczą blisko 440 tys. klientów. Już w tym miesiącu do pierwszych z nich trafią nowe dokumenty.
Tauron podkreśla, że zmiany zostały wprowadzone w odpowiedzi na potrzeby klientów korzystających z przydomowych instalacji fotowoltaicznych. Jak informuje spółka, uproszczony dokument ma pomóc prosumentom nie tylko w lepszym zrozumieniu zasad rozliczeń, ale i w efektywniejszym zarządzaniu produkowaną energią.
Inne systemy rozliczeń – inne faktury
Faktury dla prosumentów różnią się od standardowych rachunków za prąd, ponieważ zawierają inne dane istotne dla producentów energii – uwzględniają zarówno energię pobraną z sieci, jak i tę wprowadzoną do niej. W zależności od systemu rozliczeń – ilościowego (net-metering) lub wartościowego (net-billing) – faktura prezentuje inne dane. W pierwszym przypadku rozliczenie odbywa się bezgotówkowo, natomiast w drugim wartość energii wyliczana jest według cen rynkowych i zapisywana w depozycie prosumenta.
W nowych dokumentach jasno wskazano, jaki system rozliczeń obowiązuje danego klienta i przedstawiono kluczowe informacje: ilość energii zużytej i oddanej do sieci, a także – w przypadku net-meteringu – pozostałą ilość energii w wirtualnym magazynie. Faktury zawierają również informacje o kwocie do zapłaty, terminie płatności i metodach jej realizacji. Na odwrocie dokumentu znalazło się objaśnienie podstawowych pojęć związanych z fotowoltaiką i rozliczeniami.
Pierwsze faktury już wysłane
Tauron rozpoczął już wysyłkę nowych faktur. Około 20 tys. prosumentów otrzyma je w tym miesiącu, a kolejni będą sukcesywnie otrzymywać uproszczone rozliczenia zgodnie z indywidualnymi cyklami rozliczeniowymi.
Nowy wygląd faktury powstał przy współudziale klientów. Jak informuje spółka, projekty przeszły pozytywną weryfikację w badaniach, a dodatkowo uruchomiono internetowy formularz opinii, umożliwiający ocenę dokumentu.
Klienci Taurona mogą również korzystać z aplikacji mobilnej „Mój Tauron”, która pozwala na bieżące monitorowanie płatności, faktur oraz danych kontaktowych. Spółka ma w planach także rozwój sekcji przeznaczonej dla prosumentów, która umożliwi dostęp do rozszerzonych danych o rozliczeniach.
Szczegółowe informacje dotyczące uproszczonego systemu rozliczeń dostępne są na stronie: tauron.pl/prostafaktura-prosument.
Proste faktury dla wszystkich
Tauron podkreśla, że faktury w odmienionej formie wysyła od niedawna także do innych klientów, nie tylko do prosumentów. Już ponad 1,3 mln gospodarstw domowych otrzymało od Taurona swoje faktury za prąd wraz z czytelnym podsumowaniem najważniejszych informacji.
Więcej na temat nowego wyglądu faktur w artykule: Faktury za prąd od Taurona zostaną uproszczone.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.
Tauron jest coraz lepszą firmą od czasu nowego Zarządu. Wyróżnia się pozytywnie na tle innych.
Olek – są 15 lat za Energa
Wystarczyłaby za prawych i sprawiedliwych zapowiedź Ustawy o podniesieniu podatku o zysku spółek energetycznych w przypadku gdy nie uproszczą treści faktur.Bylo by to zrobione 7 lat temu.Ale nie- po co. Tak PIS dbał o swego wyborcę,bo przypomnę, że 9 lat temu to wyborcy PiS chwilę wcześniej ustanowili tych ,,lepszych” do rządzenia.