Zmiany dla prosumentów. Nowe, czytelniejsze faktury od Taurona

Zmiany dla prosumentów. Nowe, czytelniejsze faktury od Taurona
Fot. Gramwzielone.pl (C)

Aby ułatwić zrozumienie rozliczeń związanych z energią elektryczną, Tauron wprowadza nowe, uproszczone faktury dla prosumentów. Zmiany te dotyczą blisko 440 tys. klientów. Już w tym miesiącu do pierwszych z nich trafią nowe dokumenty.

Tauron podkreśla, że zmiany zostały wprowadzone w odpowiedzi na potrzeby klientów korzystających z przydomowych instalacji fotowoltaicznych. Jak informuje spółka, uproszczony dokument ma pomóc prosumentom nie tylko w lepszym zrozumieniu zasad rozliczeń, ale i w efektywniejszym zarządzaniu produkowaną energią.

Inne systemy rozliczeń – inne faktury

Faktury dla prosumentów różnią się od standardowych rachunków za prąd, ponieważ zawierają inne dane istotne dla producentów energii – uwzględniają zarówno energię pobraną z sieci, jak i tę wprowadzoną do niej. W zależności od systemu rozliczeń – ilościowego (net-metering) lub wartościowego (net-billing) – faktura prezentuje inne dane. W pierwszym przypadku rozliczenie odbywa się bezgotówkowo, natomiast w drugim wartość energii wyliczana jest według cen rynkowych i zapisywana w depozycie prosumenta.

REKLAMA

W nowych dokumentach jasno wskazano, jaki system rozliczeń obowiązuje danego klienta i przedstawiono kluczowe informacje: ilość energii zużytej i oddanej do sieci, a także – w przypadku net-meteringu – pozostałą ilość energii w wirtualnym magazynie. Faktury zawierają również informacje o kwocie do zapłaty, terminie płatności i metodach jej realizacji. Na odwrocie dokumentu znalazło się objaśnienie podstawowych pojęć związanych z fotowoltaiką i rozliczeniami.

Pierwsze faktury już wysłane

Tauron rozpoczął już wysyłkę nowych faktur. Około 20 tys. prosumentów otrzyma je w tym miesiącu, a kolejni będą sukcesywnie otrzymywać uproszczone rozliczenia zgodnie z indywidualnymi cyklami rozliczeniowymi.

Nowy wygląd faktury powstał przy współudziale klientów. Jak informuje spółka, projekty przeszły pozytywną weryfikację w badaniach, a dodatkowo uruchomiono internetowy formularz opinii, umożliwiający ocenę dokumentu.

REKLAMA

Klienci Taurona mogą również korzystać z aplikacji mobilnej „Mój Tauron”, która pozwala na bieżące monitorowanie płatności, faktur oraz danych kontaktowych. Spółka ma w planach także rozwój sekcji przeznaczonej dla prosumentów, która umożliwi dostęp do rozszerzonych danych o rozliczeniach.

Szczegółowe informacje dotyczące uproszczonego systemu rozliczeń dostępne są na stronie: tauron.pl/prostafaktura-prosument.

Proste faktury dla wszystkich

Tauron podkreśla, że faktury w odmienionej  formie wysyła od niedawna także do innych klientów, nie tylko do prosumentów. Już ponad 1,3 mln gospodarstw domowych otrzymało od Taurona swoje faktury za prąd wraz z czytelnym podsumowaniem najważniejszych informacji.

Więcej na temat nowego wyglądu faktur w artykule: Faktury za prąd od Taurona zostaną uproszczone.

redakcja@gramwzielone.pl

© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.