REKLAMA
 
REKLAMA

Tauron wdraża blockchain

Tauron wdraża blockchain
Tauron

Tauron jako pierwszy w polskim sektorze energetycznym wdrożył technologię blockchain na szeroką skalę do obsługi klienta. Już ponad 700 tys. gospodarstw domowych i firm korzysta z tego rozwiązania, a do końca roku liczba ta ma przekroczyć milion.

Jak zapewnia spółka, innowacyjna technologia blockchain przekłada się na wyższy poziom bezpieczeństwa cyfrowej korespondencji, większą wygodę klientów oraz znaczące ograniczenie zużycia papieru. Tauron szacuje, że w 2025 r. wyeliminuje z obiegu aż 150 ton papierowych wydruków.

Bezpieczeństwo, wygoda i ekologia

Blockchain jako zdecentralizowana i rozproszona forma przechowywania danych zapewnia niezmienność i autentyczność dokumentów. Informacje zapisywane są w postaci bloków połączonych kryptograficznie w łańcuch, co gwarantuje ich trwałość i odporność na manipulacje. Dzięki temu dokumenty, takie jak umowy czy korespondencja z klientami, są bezpieczne i spełniają rygorystyczne wymogi prawne – w tym standardy unijne dotyczące tzw. trwałego nośnika danych.

REKLAMA

Klienci, którzy zdecydują się na e-dokumenty z użyciem technologii blockchain, mogą przeglądać swoje umowy online w sposób szybki i bezpieczny. Jak wylicza Tauron, już niemal połowa nowych klientów wybiera tę formę komunikacji. To rozwiązanie nie tylko zwiększa komfort obsługi, ale także przynosi korzyści środowiskowe – ograniczając konieczność drukowania i transportu dokumentów.

Zgodę na otrzymywanie e-dokumentów można wyrazić w dowolnym kanale kontaktu z Tauronem, najłatwiej za pośrednictwem portalu Mój Tauron. W portalu klienci mają również możliwość łatwego zarządzania swoją umową i dokumentami, mogą tam kontrolować zużycie energii i dokonywać płatności online.

Udogodnienia dla klientów

Wdrożenie blockchaina jest elementem szerszej strategii cyfryzacji Grupy Tauron, która konsekwentnie inwestuje w nowoczesne technologie energetyczne i komunikacyjne, by stać się najbardziej prokliencką grupą energetyczną w Polsce.

REKLAMA

W ramach tych działań spółka nie tylko wdraża zaawansowane technologie, ale także upraszcza bieżącą obsługę. Jednym z najnowszych udogodnień jest wprowadzenie uproszczonej faktury – bardziej przejrzystej, czytelnej i zrozumiałej dla klientów indywidualnych. Nowy format ułatwia szybkie sprawdzenie najważniejszych informacji, takich jak zużycie energii, kwota do zapłaty czy termin płatności, bez konieczności analizowania wielu szczegółowych pozycji.

Nowe, uproszczone faktury przewidziane są także w przypadku prosumentów. Zmiany te dotyczą blisko 440 tys. klientów. Już w tym miesiącu do pierwszych z nich mają trafić nowe dokumenty.

Tauron podkreśla, że zmiany zostały wprowadzone w odpowiedzi na potrzeby klientów korzystających z przydomowych instalacji fotowoltaicznych. Uproszczony dokument ma pomóc prosumentom  w lepszym zrozumieniu zasad rozliczeń oraz w efektywniejszym zarządzaniu produkowaną energią. Więcej na ten temat w artykule: Zmiany dla prosumentów. Nowe, czytelniejsze faktury od Taurona.

Katarzyna Poprawska-Borowiec

katarzyna.borowiec@gramwzielone.pl

© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.

REKLAMA
Komentarze

A wciąż przerasta ich rozliczenie godzinowe energii oddawanej do sieci czy podanie stanu depozytu prosumenckiego na fakturze…

 
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wywiady
Patronaty medialne