Do Berlina pojedzie aż 270 nowych elektrycznych autobusów z Polski

Stolica Niemiec wzbogaci swoją flotę transportu publicznego o nowe, przegubowe autobusy elektryczne od firmy Solaris. Zamówienie złożył berliński operator transportu publicznego.
Berliński operator transportu publicznego Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) rozszerza współpracę z firmą Solaris. Zamówił 270 nowych przegubowych autobusów elektrycznych Urbino 18 electric. Zamówienie to stanowi kontynuację umowy zawartej w grudniu 2023 r., w ramach której BVG zakupiło pierwszą partię pojazdów tego typu.
Długoterminowa umowa ramowa
Zamówienie zostało zrealizowane na podstawie obowiązującej umowy ramowej, która przewiduje możliwość zakupu nawet 700 elektrycznych autobusów przegubowych w ciągu najbliższych ośmiu lat. Dzięki elastycznym warunkom kontraktu BVG może dostosowywać liczbę pojazdów do bieżących potrzeb i planów rozwoju floty.
Nowoczesne rozwiązania technologiczne
Nowe autobusy zostaną wyposażone w zaawansowane baterie typu Solaris High Energy. Przewidziano dwa sposoby ich ładowania – tradycyjny, za pomocą gniazda plug-in, oraz szybki, poprzez pantograf. Takie rozwiązania mają umożliwić bardziej efektyczne zarządzanie energią oraz zwiększyć niezawodność w codziennej eksploatacji.
Krok w kierunku transportu bezemisyjnego
Zakup 270 elektrycznych autobusów to kolejny krok BVG w kierunku unowocześnienia miejskiej floty i ograniczenia emisji spalin w stolicy Niemiec. Działania te wpisują się w szerszy trend transformacji energetycznej w transporcie publicznym na terenie całej Europy.
Obecnie transport publiczny w Belinie obsługuje 140 bateryjnych Solarisów Urbino, ale flota tamtejszego przewoźnika w ciągu najbliższych dwóch lat powiększy się najpierw o 50 bezemisyjnych autobusów Solaris Urbino 18 electric. Pisaliśmy o tym w artykule: Elektryczne autobusy z Polski pojadą w Berlinie.
Przedstawiciel Solaris Deutschland GmbH, Christian Goll, podkreślił, że obecne zamówienie jest największym, jakie firma otrzymała od BVG. Jak zaznaczył, berliński operator wyróżnia się konsekwencją w realizacji celów związanych z elektryfikacją floty i modernizacją infrastruktury.
Bateria z paszportem
Przypomnijmy, że pod koniec ubiegłego roku Solaris jako pierwszy na świecie dostarczył do klienta autobus z paszportem baterii. Autobus elektryczny Solaris Urbino 18 electric trafił właśnie do floty BVG w Berlinie. Ten cyfrowy dokument dostarcza szczegółowych informacji o baterii, umożliwiając m.in. odpowiedzialne i zrównoważone gospodarowanie surowcami. Więcej na ten temat w artykule: Elektryczny Solaris pojechał do Berlina z bateryjnym paszportem.
Katarzyna Poprawska-Borowiec
katarzyna.borowiec@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.
W Polsce tez musimy ograniczyć emisje spalin i smog w dużych miastach. Miejmy nadzieje, ze więcej polskich miast pójdzie za przykładem Berlina i wymieni autobusy spalinowe na elektryczne.