Pierwsze elektrostacje Pure City już uruchomione

Pierwsze elektrostacje Pure City już uruchomione
PureCity

Pure City, operator sieci stacji ładowania pojazdów elektrycznych będących jednocześnie nośnikami cyfrowej reklamy zewnętrznej, uruchomił pierwsze dwie elektrostacje. Odwiedzający centrum handlowe Marywilska 44 mogą już korzystać z czterech punktów ładowania Pure City. Do końca czerwca br. firma planuje mieć łącznie 50 elektrostacji, a do końca 2023 roku – nie mniej niż 100 elektrostacji na terenie całej Polski.

Pure City łączy w jednym modelu biznesowym dwa rozwiązania: sieć ładowania aut elektrycznych z nowoczesną siecią ekranów cyfrowej reklamy zewnętrznej. Zielone elektrostacje dzięki odpowiednim lokalizacjom zapewniają połączenie wygody ładowania pojazdu z dużym zasięgiem treści marketingowych reklamodawców. Spółka we wrześniu zeszłego roku zawiązała dwa partnerstwa technologiczne z doświadczonymi na rynku elektromobilnościowym firmami: Elocity oraz Stacjeladowania.com. Obecnie pracuje nad uruchomieniem elektrostacji w innych miastach, przede wszystkim na terenie parków handlowych.

Zielona sieć elektrostacji

REKLAMA

Pierwsze elektrostacje Pure City już działają. Zgodnie z założeniami realizujemy plan dynamicznego rozwoju zielonej sieci elektrostacji, która do końca 2025 roku ma objąć 750 ładowarek w całej Polsce, przede wszystkim w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców. Prowadzimy obecnie rozmowy z podmiotami w sprawie umów obejmujących łącznie ponad 400 lokalizacji w całej Polsce. Zielona sieć elektrostacji Pure City, która będzie zasilana energią z certyfikatami zielonego pochodzenia, to konkretna odpowiedź na oczekiwania konsumentów oraz marek, które stawiają na zrównoważony rozwój – podkreśla Wojciech Bieńkowski, prezes Pure City.

Dwie pierwsze elektrostacje AC o mocy 2 x 22 kWh zlokalizowane w Warszawie umożliwiają ładowanie jednocześnie czterech pojazdów elektrycznych. Do korzystania z ładowarek Pure City potrzebna jest aplikacja, którą można już pobrać ze strony Pure City.

Elektrostacje Pure City są wyposażone w złącza typu 2 oraz w 55-calowe ekrany LED, które pełnią funkcję cyfrowych nośników reklamy zewnętrznej. Pozwala to zaoferować kierowcom tańsze lub nawet bezpłatne ładowanie pojazdów. Koszt ładowania będą pokrywały w całości lub w części marki i organizacje korzystające z formatów reklamowych na nowoczesnych nośnikach LED.

Pure City planuje do końca czerwca 2023 roku mieć łącznie podpisanych 100 umów na lokalizacje dla elektrostacji i zrealizować 50 instalacji. Do końca roku planuje mieć nie mniej niż 100 ładujących elektrostacji w całej Polsce. To element konsekwentnie realizowanego planu, by do końca 2025 roku zielona sieć nośników cyfrowej reklamy zewnętrznej składała się z ponad 750 elektrostacji w miastach o wielkości powyżej 20 tys. mieszkańców w całej Polsce.

REKLAMA

Jeden warunek

Cyfrowa reklama zewnętrzna (DOOH) to najszybciej rosnący w Polsce segment branży reklamy zewnętrznej (OOH), który po trzech kwartałach 2022 roku wzrósł o 89,5 proc. r/r. Udział DOOH w całości reklamy zewnętrznej w Polsce wynosi dopiero 18 proc., podczas gdy na świecie udział ten jest na poziomie 50 proc.

Również polską branżę elektromobilności czeka dynamiczny rozwój. Według prognoz Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA) flota samochodów całkowicie elektrycznych w Polsce w 2025 roku wzrośnie siedmiokrotnie – do 247 tys. Warunkiem rozwoju rynku EV jest jednak rozbudowa infrastruktury ładowania. W Polsce na koniec 2022 roku funkcjonowały 5016 punkty ładowania pojazdów elektrycznych. Prognozy PSPA zakładają, że do 2025 roku będzie ich ponad 41 tys., co oznacza ośmiokrotny wzrost.

Podobną do Pure City koncepcję biznesową realizuje także na terenie Polski firma ChargeEuropa z siedzibą w Polsce i Chorwacji. W lipcu 2022 roku uruchomiła ona pilotażową sieć punktów ładowania w Warszawie i – jak podaje – zapewniła sobie ponad 1000 lokalizacji na kolejne dwa lata. Więcej na ten temat w artykule: ChargeEuropa buduje w Polsce sieć darmowego ładowania elektryków

Katarzyna Bielińska

katarzyna.bielinska@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.