Umowa na projekt polskiego samochodu elektrycznego Izera

Umowa na projekt polskiego samochodu elektrycznego Izera
ElectroMobility Poland

Słynne włoskie studio designerskie Pininfarina zaprojektuje wersje produkcyjne trzech modeli polskiej marki samochodów elektrycznych Izera: SUV-a, hatchbacka i kombi. To efekt ogłoszonej wczoraj współpracy ElectroMobility Poland (EMP), który jest właścicielem marki Izera, z włoskim wykonawcą. Z ramienia EMP za projekt aut odpowiedzialni są Tadeusz Jelec oraz Mariusz Bekas.

Włoscy kontrahenci podchodzą z zapałem do współpracy z Polakami. – Piękno jest uniwersalnym atrybutem. Nie blaknie z czasem, jeśli jest pięknem. A nasze samochody są znane z tego, że trwają wiecznie. Tak będzie również w przypadku Izery – mówi Silvio Pietro Angori, CEO i dyrektor zarządzający Pininfariny.

Znaczenie tej współpracy akcentuje również Łukasz Maliczenko, dyrektor ds. rozwoju technicznego produktu EMP. – Dzięki współpracy między Electromobility a Pininfariną Izera na pewno będzie atrakcyjnym produktem i pięknym samochodem, w którym zakochają się nasi klienci – mówi.

REKLAMA

Podkreśla jednocześnie, że projektowanie samochodu stanowi bardzo złożony proces, wymagający kompetencji zarówno od strony artystycznej, jak i technicznej. Konieczne jest zaangażowanie grupy odpowiednio wykształconych inżynierów, a także szerokiego zespołu związanego z zakupami czy produkcją. – Wszystkie te osoby muszą ze sobą współpracować, aby ostateczny produkt był nie tylko piękny, ale też funkcjonalny i mieścił się w odpowiednich kosztach – tłumaczy Łukasz Maliczenko.

Trwałe miejsce w historii motoryzacji

Mieszcząca się w Turynie Pininfarina projektuje samochody od 93 lat. Do tej pory stworzyła wiele modeli, które trwale zapisały się w historii motoryzacji. Wśród nich są m.in. Cisitalia, Alfa Romeo Giulietta Spider czy Ferrari Berlinetta Boxer. Co równie ważne w przypadku współpracy z ElectroMobility Poland – Włosi mają też doświadczenie w projektowaniu samochodów elektrycznych oraz we współpracy ze start-upami.

– Nie można zapominać, że zaprojektowaliśmy pierwszy samochód elektryczny w 1977 roku, więc wyobraźmy sobie, jak dawno temu to było. Dlatego byliśmy w stanie zgromadzić ogromne doświadczenie, którym chcemy podzielić się z EMP – wyjaśnia Silvio Pietro Angori.

REKLAMA

Jest to równie istotne dla polskiego zespołu. – Ogromne doświadczenie Pininfariny, właściwie wielopokoleniowe doświadczenie, to jest coś, z czego możemy czerpać i na podstawie czego możemy rozwijać nasz własny zespół. Daje to nam to także pewność, że ostateczny design Izery będzie na właściwym poziomie – mówi Łukasz Maliczenko.

Według niego Pininfarina, współpracując z ambitnym start-upem, jakim jest Izera, ma niezwykłą okazję uczestniczenia we wprowadzeniu na rynek kolejnej marki samochodów – z kompleksową odpowiedzialnością za projekt.

Auta zostaną zbudowane z wykorzystaniem platformy SEA. Właściciel tej technologii, chińska firma Geely, wykorzystuje ją do budowy samochodów marki Volvo. Partnerstwo technologiczne między Geely a EMP zostało ogłoszone w listopadzie 2022 roku.

Współpraca ElectroMobility Poland (EMP) z włoskim wykonawcą obejmuje zaprojektowanie stylistyki nadwozia, wnętrza oraz HMI (Human Machine Interface) trzech modeli aut: SUV-a, hatchbacka oraz kombi.

 


PAP MediaRoom