REKLAMA
 
REKLAMA

Ekrany reklamowe pomogą zwiększyć rentowność stacji ładowania

Ekrany reklamowe pomogą zwiększyć rentowność stacji ładowania
Fot. Elocity

Stacje ładowania z cyfrową reklamą zewnętrzną pozwalają na dywersyfikację źródeł przychodu i szybszy zwrot z inwestycji w infrastrukturę EV. Takie stacje przy centrach handlowych, osiedlach i na terenach komercyjnych instaluje ScreenCharge we współpracy z Elocity – dostawcą technologii do stacji ładowania i sprzedaży usług ładowania. 

Na rynku elektromobilności w Polsce pojawiają się innowacyjne modele biznesowe, które pozwalają nie tylko rozwijać infrastrukturę ładowania, ale także zwiększać jej rentowność. Przykładem takiego podejścia jest współpraca firm ScreenCharge i Elocity. ScreenCharge oferuje stacje ładowania pojazdów elektrycznych zintegrowane z ekranami reklamowymi, co pozwala generować zyski zarówno z usług ładowania, jak i z reklamy cyfrowej. Technologicznym partnerem przedsięwzięcia jest Elocity – jeden z liderów w dostarczaniu oprogramowania do zarządzania stacjami ładowania.

30 ekranów reklamowych w polskich miastach

Stacje ScreenCharge, o mocy od 22 do 50 kW, instalowane są przy centrach handlowych, nowoczesnych osiedlach i na terenach komercyjnych. Ich wyróżnikiem są wbudowane ekrany reklamowe (DOOH), które umożliwiają uzyskiwanie przychodów niezależnie od liczby sesji ładowania. Obecnie sieć obejmuje ponad 30 ekranów w największych polskich miastach, a miesięczna liczba kontaktów z reklamą przekracza 13 milionów. Na nośnikach promowały się już takie marki jak CocaCola, Żabka, Lidl, YSL, Wolt i Netflix.

REKLAMA

Dwa modele współpracy

Właścicielom nieruchomości spółka proponuje dwa modele współpracy:

  • ScreenCharge inwestuje w infrastrukturę i wypłaca wynagrodzenie za dzierżawę terenu,
  • właściciel nieruchomości instaluje własną stację, a ScreenCharge zarządza ekranem i odpowiada za jego komercjalizację.

W obu wariantach partnerzy zyskują stałe źródło przychodu niezależnie od natężenia ruchu EV.

Technologia wspierająca rozwój

W zakresie rozwiązań technologicznych ScreenCharge współpracuje z Elocity. Firma ta dostarcza systemy umożliwiające zarządzanie infrastrukturą ładowania oraz zapewnia dostęp do aplikacji mobilnej, w której widoczne są stacje ładowania, roamingu i obsługi flot elektrycznych. Takie podejście umożliwia szybki wzrost liczby sesji ładowania i efektywne zarządzanie siecią.

Elocity podkreśla, że dostępność technologii oraz wsparcie operatorów przekładają się na większą widoczność stacji. Dzięki temu rozwiązania oferowane przez firmę przyczyniają się do popularyzacji elektromobilności i stabilnego rozwoju całego rynku.

Plany ekspansji i nowe rozwiązania

ScreenCharge zapowiada dalszą rozbudowę sieci, szczególnie w dużych miastach. Spółka zauważa również rosnące zainteresowanie szybszymi ładowarkami DC o mocy 50–60 kW, które idealnie sprawdzają się w miejskich lokalizacjach – przy centrach handlowych czy restauracjach. Klienci chętnie ładują tam swoje samochody, w tym czasie idąc na zakupy czy do restauracji.

REKLAMA

W odpowiedzi na potrzeby użytkowników, firma rozpoczęła także montaż tradycyjnych stacji EV w miejscach o dużym natężeniu ruchu, bez ekranów reklamowych. Celem jest zwiększenie dostępności infrastruktury i skrócenie czasu oczekiwania na ładowanie.

Sieć Elocity

Elocity to polska spółka od 2017 r. rozwijająca autorskie oprogramowanie do zarządzania stacjami ładowania i sprzedaży usług ładowania. W aplikacji Elocity widocznych jest blisko 3 tys. ogólnodostępnych stacji ładowania. Firma wylicza, że z jej aplikacji korzysta już ponad 82 tys. użytkowników.

Na budowę stacji ładowania we współpracy z Elocity zdecydowały się m.in. sklepy Auchan. W ramach wspólnego projektu Auchan i Elocity najpierw nowoczesny hub ładowania samochodów elektrycznych powstał w Sopocie, a potem w Rumii. Więcej na ten temat w artykule: Stacje ładowania zasilane z PV przy Auchan w Polsce.

Także Grupa Muszkieterów zrzeszająca około 400 supermarketów spożywczych pod szyldem Intermarché oraz sklepy Bricomarché z segmentu „dom i ogród” buduje stacje pod szyldem Elocity. Na rozwiązanie Elocity postawił w Polsce także Lidl. W ramach współpracy do 2025 r. przy wszystkich placówkach sieci w kraju mają powstać stacje ładowania EV.

Swoją ofertę Elocity uzupełniło o usługę mobilnego ładowania Mobile Connect. Umożliwia ona pracownikom firm korzystających z aut elektrycznych naładowanie służbowego pojazdu w domu i łatwe rozliczenie z pracodawcą. Elocity Mobile Connect to usługa wykorzystująca model dzierżawy mobilnej ładowarki. Więcej na ten temat w artykule: Ładowanie służbowego samochodu elektrycznego w domu. Jak to rozliczyć?.

Katarzyna Poprawska-Borowiec

katarzyna.borowiec@gramwzielone.pl

© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.

REKLAMA
Komentarze

Brak komentarzy
 
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wywiady