REKLAMA
 
REKLAMA

Auto ekologiczne

Rząd zmienia zasady dopłat do samochodów elektrycznych

Rząd zmienia zasady dopłat do samochodów elektrycznych

Opublikowano nowy projekt rozporządzenia ws. dopłat do zakupu samochodów elektrycznych. Zgodnie z nowymi rozwiązaniami, przedsiębiorcy będą mogli liczyć na dopłaty pozwalające na wybór większej liczby modeli samochodów elektrycznych w porównaniu do osób fizycznych...

Liczba elektryków i hybryd typu plug-in przekroczyła w Polsce 10 tys.

Liczba elektryków i hybryd typu plug-in przekroczyła w Polsce 10 tys.

Pod koniec lipca po polskich drogach jeździło 6,33 tys. samochodów z napędem elektrycznym – wynika z „Licznika elektromobilności”, uruchomionego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM).

Solaris wprowadzi baterie o dwukrotnie wyższej pojemności

Solaris wprowadzi baterie o dwukrotnie wyższej pojemności

Dzięki trzem dużym zamówieniom z Berlina, Warszawy i Mediolanu Solaris wysunął się na prowadzenie pod względem zdobytych kontraktów na autobusy elektryczne w Europie w 2019 roku. Jesienią Solaris ma zaprezentować nową generację baterii o dużo lepszych parametrach.

REKLAMA
Carsharing nakręca sprzedaż elektryków w Polsce

Carsharing nakręca sprzedaż elektryków w Polsce

W raporcie opracowanym przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego czytamy, że w ubiegłym miesiącu sprzedaż samochodów osobowych w Polsce wyniosła ponad 49 tys. Jaki udział w tej liczbie miały samochody z napędem hybrydowym i wyłącznie elektrycznym?

Samochód elektryczny w komplecie z mieszkaniem

Samochód elektryczny w komplecie z mieszkaniem

Deweloperzy i producenci samochodów przekonują mieszkańców nowych osiedli do aut elektrycznych. Miejskiego „elektryka” można mieć już za równowartość… 390 zł/m-c, o ile kupimy mieszkanie...

Propozycje rządowych dopłat wywindują ceny EV?

Propozycje rządowych dopłat wywindują ceny EV?

Eksperci serwisu Autobaza porównali ceny pojazdów elektrycznych objętych rządową dopłatą. Okazuje się, że ten sam model samochodu u polskiego dealera kosztuje około 20 tys. zł więcej niż w pozostałych krajach Unii Europejskiej.

REKLAMA
Polska megaładowarka w Hamburgu

Polska megaładowarka w Hamburgu

Wyprodukowana w Zielonej Górze stacja ładowania autobusów elektrycznych o mocy 1,2 MW została dostarczona do Hamburga i obecnie trwają prace nad jej uruchomieniem. Zielonogórska firma Ekoenergetyka-Polska obecnie finalizuje też m.in...

Solaris z wielką umową na dostawę elektryków do Warszawy

Solaris z wielką umową na dostawę elektryków do Warszawy

Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie za blisko 400 mln zł zamówiły 130 przegubowych autobusów elektrycznych. Największy dotychczas kontrakt na bezemisyjne autobusy w Europie wygrała firma Solaris. Przegubowe Urbino 18 electric zostaną dostarczane do stolicy w przyszłym roku.

Naładowanie elektryka w Czechach coraz mniejszym problemem

Naładowanie elektryka w Czechach coraz mniejszym problemem

Czeski koncern energetyczny CEZ uruchomił w Pradze kolejną stację szybkiego ładowania samochodów elektrycznych. To już setny tego typu obiekt na terenie Czech udostępniony przez grupę – informuje Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych. 

Rząd nie zdążył z autami elektrycznymi. Odracza więc terminy

Rząd nie zdążył z autami elektrycznymi. Odracza więc terminy

Administracja rządowa i samorządy miały świecić przykładem w realizacji rządowego planu 1 mln samochodów elektrycznych do 2025 roku. Jednak nawet one nie były wstanie osiągnąć ambitnego celu 10 proc. aut na prąd od stycznia, więc terminy zostaną przełożone.

R. Czyżewski: Polska elektromobilność potrzebuje roamingu

R. Czyżewski: Polska elektromobilność potrzebuje roamingu

W Polsce zarejestrowanych jest około 4 tysięcy aut elektrycznych i liczba ta szybko rośnie. W pierwszych sześciu miesiącach 2019 roku zarejestrowano ich u nas o ponad 100 proc. więcej niż w całym ubiegłym roku...

Dzięki rządowym dopłatom najtańszy EV zwróci się po 4-6 latach

Dzięki rządowym dopłatom najtańszy EV zwróci się po 4-6 latach

Rząd zamierza dopłacać tylko do najtańszych samochodów elektrycznych. Dziś kupimy je wyłącznie w… salonach Mercedesa. Problem w tym, że „tani” elektryczny smart EQ ma tak mały zasięg, że realnie zwróci się dopiero po 4-6 latach.

 
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wywiady
Patronaty medialne