SolarEdge w kwartał sprzedał 2 mln optymalizatorów mocy
Izraelski producent pochwalił się dobrymi wynikami za III kwartał 2017 r., informując m.in. o sprzedaży ponad 2 mln optymalizatorów mocy stosowanych w instalacjach fotowoltaicznych. W sumie sprzedaż tych urządzeń od czasu, gdy wprowadzono ten produkt w 2010 roku, przekracza już 20 mln.
W III kwartale br. SolarEdge odnotował przychody na poziomie 166,6 mln dolarów, co jest wynikiem lepszym o 22 proc. w porównaniu do wcześniejszego kwartału i o 30 proc. lepszym w porównaniu do III kwartału 2016 r.
To także wynik lepszy niż prognoza opublikowana po II kwartale, w której zapowiadano wygenerowanie w III kwartale przychodów w przedziale 166-165 mln dolarów.
Zysk netto (GAAP) wyniósł 28 mln dolarów wobec 22,5 mln dolarów we wcześniejszym kwartale oraz wobec 15,6 mln dolarów w III kwartale ubiegłego roku. Marża wyniosła 34,9 proc. wobec 34,6 proc. w II kwartale oraz wobec 32,6 proc. przed rokiem.
Oprócz optymalizatorów mocy SolarEdge sprzedał w minionym kwartale inwertery o mocy 676 MW (AC) wobec sprzedaży na poziomie 563 MW w II kwartale oraz 455 MW w I kwartale 2017 r.
Izraelska firma podkreśla zmniejszenie zależności swojego biznesu od rynku amerykańskiego. Udział sprzedaży na rynkach poza USA miał wzrosnąć w III kwartale do 51 proc.
Tymczasem kilka dni temu Izraelczycy poinformowali, że we współpracy z koreańskim LG wprowadzą właśnie na rynek amerykański moduł fotowoltaiczny z wbudowanym optymalizatorem mocy w wersji P370 lub P800. LG dostarczy w tym celu moduły fotowoltaiczne serii NeON, których sprawność sięga 21,1 proc.
SolarEdge zakłada, że w IV kwartale 2017 r. uda się mu wygenerować sprzedaż na poziomie 175-185 mln dolarów przy marży rzędu 33-35 proc.
red. gramwzielone.pl