Kolejna inwestycja w przemyśle bateryjnym na Dolnym Śląsku
Chiński producent elementów baterii do aut elektrycznych Guotai-Huarong Poland buduje fabrykę w Godzikowicach na Dolnym Śląsku. Projekt, w którym inwestorowi asystuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu, jest warty 45 mln dolarów.
Jeden z trzech największych na świecie dostawców elektrolitu do wkładów do baterii litowo-jonowych, chiński GTHR, do 2020 roku wybuduje w gminie Oława fabrykę dla swojego flagowego produktu.
– Projekt fabryki w Godzikowicach chińskiego inwestora Zhangjiagang Guotai-Huarong New Chemical Materials (GTHR) jest elementem strategii wspierania rozwoju przemysłu elektromobilności w naszym kraju. Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że takie inwestycje powstają w Polsce, która staje się jednym z najważniejszych uczestników w tej branży na świecie – mówi Krzysztof Senger, wiceprezes PAIH ds. inwestycji zagranicznych.
Polska Agencja Inwestycji i Handlu pomagała inwestorowi m.in. w znalezieniu odpowiedniej działki, jak i pośredniczyła w kontakcie z Wałbrzyską Specjalną Strefą Ekonomiczną, na terenie której powstanie fabryka.
To kolejna, na tak dużą skalę, inwestycja na Dolnym Śląsku związana z przemysłem bateryjnym.
Na ten rok przewidziano uruchomienie fabryki baterii litowo-jonowych, którą koło Wrocławia buduje koreański LG Chem. W kolejnym roku fabryka będzie produkować ponad 100 tys. baterii rocznie, wyłącznie do samochodów elektrycznych o „wysokiej wydajności”, które będą mogły pokonywać dystans do 320 km na jednym ładowaniu. Wartość tej inwestycji ma wynieść w sumie 1,3 mld euro, a pracę zyska 700 osób.
Pod koniec ubiegłego roku południowokoreańska firma LS Cable & System informowała, że wybuduje w położonym w woj. dolnośląskim Dzierżoniowie fabrykę podzespołów do baterii zasilających samochody elektryczne europejskich koncernów motoryzacyjnych.
Natomiast w marcu br. chiński producent komponentów baterii litowo-jonowych Capchem poinformował, że ma uruchomić produkcję we Wrocławiu. Chińczycy zainwestują we wrocławską fabrykę w sumie 360 mln juanów, czyli ok. 200 mln zł.
Capchem podaje, że we Wrocławiu chce wytwarzać docelowo 40 tys. ton elektrolitu do baterii litowo-jonowych, a także 5 tys. ton NMP oraz 5 tys. ton pasty przewodzącej.
Jako potencjalną destynację swojej inwestycji w produkcję komponentów baterii Polskę ma brać pod uwagę chiński Contemporary Amperex Technology Ltd. (CATL) – czołowy producent baterii do samochodów elektrycznych. W grę wchodzić mają także lokalizacje w Niemczech lub na Węgrzech, gdzie swoją fabrykę baterii postawił już m.in. Samsung.
red. gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.