
Program NaszEauto potrzebuje zmian
Program NaszEauto miał być kolejnym krokiem w kierunku rozwoju elektromobilności w Polsce, jednak eksperci wskazują na istotne ograniczenia, które mogą zahamować jego skuteczność...
Program NaszEauto miał być kolejnym krokiem w kierunku rozwoju elektromobilności w Polsce, jednak eksperci wskazują na istotne ograniczenia, które mogą zahamować jego skuteczność...
Jak wynika z najnowszej edycji corocznego raportu Polish EV Outlook Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności, do końca dekady po polskich drogach może jeździć blisko 700 tys. samochodów osobowych i dostawczych z napędem elektrycznym...
Całkowity wolumen samochodów elektrycznych w Polsce przekroczył już 90 tys. W kwietniu w naszym kraju zarejestrowano rekordową liczbę nowych samochodów osobowych z napędem elektrycznym.
W programie NaszEauto wprowadzono nowe zasady oraz wzory dokumentów związane z zabezpieczeniem umowy o dofinansowanie. Od teraz uczestnik programu może wybrać jedną z dwóch dostępnych form zabezpieczenia.
Na Opolszczyźnie powstaje nowa fabryka, która będzie produkować materiał stosowany do wytwarzania katod, najcenniejszego składnika baterii samochodów elektrycznych.
Przeciętny kierowca w Europie pokonuje swoim samochodem tylko kilkadziesiąt kilometrów dziennie. Dane z rynków Starego Kontynentu dowodzą, że codzienne dystanse nie są długie, a średnie roczne przebiegi rzadko przekraczają 15 tys. km...
Rho Motion, globalna firma badawcza w zakresie rynku pojazdów elektrycznych, akumulatorów i powiązanych technologii, podała, że w pierwszym kwartale na świecie sprzedano ponad 4 mln samochodów elektrycznych.
Niższe ceny za energię elektryczną na stacjach ładowania Orlenu mają obowiązywać do końca maja. Obecnie państwowy koncern paliwowo-energetyczny ma infrastrukturę ładowania w ponad 1100 punktach w całym kraju, w tym pierwszą ultraszybką stację w Warszawie.
Mimo systematycznej rozbudowy infrastruktury ładowania dla pojazdów elektrycznych Polska wciąż jest daleko od realizacji celów rozporządzenia AFIR. Tak wynika z najnowszych danych Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności.
W danych dotyczących rejestracji samochodów elektrycznych w Polsce widać pierwsze efekty programu dotacji NaszEauto. Całkowity wolumen elektryków w Polsce zbliża się do 90 tys., a liczba ogólnodostępnych stacji ładowania wynosi już niemal 10 tys.
Elektryczny transport ciężarowy to kluczowy element zielonej transformacji w logistyce. W obliczu rosnących wymagań dotyczących redukcji emisji CO2 oraz dążenia do zrównoważonego rozwoju, coraz więcej firm i rządów inwestuje w technologie wspierające elektryfikację flot ciężarowych...
W pierwszych dwóch miesiącach 2025 r. Polacy zarejestrowali więcej samochodów elektrycznych niż w analogicznym okresie zeszłego roku. W styczniu br. liczba rejestracji elektryków była wyższa o 11%, a w lutym wzrost rejestracji EV wyniósł 15%.
Hub ładowania zasilany energią z paneli fotowoltaicznych uruchomiono przy sklepie Auchan na Kaszubach. Stacje ładowania dostarczyła spółka Elocity.
Czołowy producent baterii i aut BYD ogłosił opracowanie technologii ultraszybkiego ładowania pojazdów elektrycznych. Załadowanie baterii do zasięgu umożliwiającego przejechanie elektrykiem kilkuset kilometrów ma zająć mniej więcej tyle, ile zajmuje zatankowanie auta z silnikiem spalinowym.
Operator systemu dystrybucyjnego w Warszawie otrzymał duże dofinansowanie na rozbudowę infrastruktury sieciowej. Pieniądze pochodzą z Funduszu Modernizacji.