Berlin zamawia 90 elektrycznych autobusów z Polski

Berlin zamawia 90 elektrycznych autobusów z Polski
Solaris

Zgodnie z podpisanym kontraktem berlińska spółka transportu publicznegoh BVG otrzyma 90 autobusów elektrycznych marki Solaris. To jeden z największych przetargów na pojazdy bateryjne w Europie, a liczba wyprodukowanych w Polsce autobusów zasilanych energią elektryczną w stolicy Niemiec wzrośnie do 125.

Realizacja kontraktu, który zdobył hiszpańsko-polski producent, zostanie rozłożona na kilka etapów. Pierwszy autobus elektryczny zostanie dostarczony do Berlina na początku przyszłego roku, a następne w trzech kolejnych transzach – 29 szuk w pierwszym kwartale 2020 r., 30 w drugim kwartale i ostatnie 30 w czwartym kwartale przyszłego roku.

Źródłem napędu elektrycznych autobusów dla Berlina będzie oś elektryczna z zintegrowanymi silnikami elektrycznymi. Autobusy będą wyposażone w baterie o całkowitej pojemności nominalnej 300 kWh. Ich ładowanie możliwe będzie również poprzez system plug-in.

REKLAMA

Każdy z 90 autobusów zamówionych przez BVG pomieści 70 pasażerów. Na komfort jazdy będą miały wpływ takie udogodnienia, jak system klimatyzacji, monitoring oraz dostępne dla pasażerów gniazda USB. W autobusach zamontowany zostanie system informacji pasażerskiej z głosową zapowiedzią przystanków.

W latach 2015-2019 Solaris zakontraktował dla berlińskiego przewoźnika 35 autobusów zasilanych energią elektryczną. Wraz ze świeżo podpisanym kontraktem, obsługiwana przez BVG flota pojazdów elektrycznych Solarisa będzie liczyć 125 sztuk.

Berlin to kolejna europejska stolica, po której będą jeździć elektryczne autobusy produkowane w Bolechowie pod Poznaniem.

Wcześniej pierwszego elektrycznego Solarisa zamówił paryski przewoźnik Régie Autonome des Transports Parisiens (RATP), który ponadto ostatnio podpisał z polską firmą umowę na testy napędzanego wodorem autobusu Urbino 12 hydrogen.

REKLAMA

Wodorowy autobus, który będzie jeździć po stolicy Francji, zostanie wyposażony w baterię trakcyjną Solaris High Power o pojemności 29,2 kWh, mającą za zadanie wspomagać ogniwo paliwowe w chwilach największego zapotrzebowania na energię. Autobus ma być w stanie przejechać do 350 km na jednym tankowaniu.

Pierwsze elektryczne autobusy Solarisa zamówił też przewoźnik ze stolicy Norwegii. Cztery autobusy elektryczne Solaris Urbino 12 Electric zostaną wkrótce włączone do floty operatora Norgesbuss z Oslo i dołączą do dwóch elektrycznych Urbino 12 dostarczonych do przewoźnika w zeszłym roku. 

Inną europejską stolicą, po której będą jeździć autobusy elektryczne Solarisa, jest Warszawa. Tamtejszy przewoźnik, Miejskie Zakłady Autobusowe, już eksploatuje pierwsze autobusy elektryczne Solarisa, a na podstawie przetargu rozstrzygniętego w marcu br. otrzyma kolejnych 130 elektryków z Bolechowa.

Od momentu zrealizowania zamówienia na pierwszy pojazd elektryczny Solaris Bus & Coach S.A. pozyskał zamówienia na około 500 takich pojazdów.

Solaris wylicza, że łączny dystans pokonany do tej pory przez jego bezemisyjne autobusy przekroczył już 14 milionów kilometrów.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.