Tyle PGE Obrót zaoszczędziła dzięki własnej fotowoltaice

Tyle PGE Obrót zaoszczędziła dzięki własnej fotowoltaice
fot. Gramwzielone.pl (C)

Spółka PGE Obrót we własnych budynkach przetestowała rozwiązania, które oferuje przedsiębiorstwom jako sposób na efektywne zarzadzanie energią.  Z jakim skutkiem?  

PGE Obrót proponuje właścicielom przedsiębiorstw narzędzia, które mają pomóc w efektywnym zarzadzaniu energią i w efekcie – uzyskaniu oszczędności. Jak wskazuje spółka, te narzędzia to przede wszystkim kompensacja mocy biernej oraz inwestycja we własne odnawialne źródła energii.

Ofertę obejmującą kompensatory mocy biernej PGE Obrót kieruje do firm, które chcą obniżyć rachunki za energię i zwiększyć stabilność pracy urządzeń elektrycznych. Spółka proponuje analizę składników kosztowych zużycia energii biernej w firmie, a także dobór i montaż urządzeń do kompensacji mocy biernej.

REKLAMA

– Chcemy, aby nasi klienci biznesowi mieli dostęp do rozwiązań, które poprawią ich niezależność, będą wsparciem w efektywnym zarządzaniu energią, a w konsekwencji zwiększą ich konkurencyjność na rynku. Z produktów, które proponujemy naszym klientom biznesowym, sami również korzystamy i widzimy realne oszczędności – mówi Sebastian Janda, prezes zarządu PGE Obrót.

Oszczędności z fotowoltaiki

Spółka zainstalowała panele fotowoltaiczne i kompensatory mocy biernej w swojej siedzibie w Rzeszowie. Ponadto instalacje PV znalazły się na budynkach oddziałów PGE Obrót w Łodzi i Białymstoku (montaż kompensatorów mocy biernej planowany jest w trzecim kwartale 2025 r.) oraz na siedzibie PGE Polskiej Grupy Energetycznej w Warszawie.

REKLAMA

Jak wylicza PGE Obrót, roczna praca instalacji fotowoltaicznych na budynkach spółki przyniosła oszczędności w zużyciu energii elektrycznej w wysokości około 100 tys. zł. Zakłada, że dzięki działaniu urządzeń kompensujących moc bierną do końca 2025 r. możliwe będzie wygenerowanie kolejnych oszczędności – również sięgających bądź nawet przekraczających 100 tys. zł.

Spółka, chcąc usprawniać swoją działalność, kilka miesięcy temu zdecydowała również, że sprawdzi możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji w procesach związanych z obsługą klientów. W tym celu nawiązała współpracę z Microsoftem. Więcej na ten temat w artykule: PGE Obrót sięga po sztuczną inteligencję.

Barbara Blaczkowska

barbara.blaczkowska@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.