Elektryki z większym zasięgiem. Hitachi pokazuje nowy moduł zasilania

Elektryki z większym zasięgiem. Hitachi pokazuje nowy moduł zasilania
fot. Hitachi Energy

Firma Hitachi Energy zaprezentowała RoadPak: przełomowy  jak twierdzi producent moduł półprzewodnikowy dla elektryków. Ma poprawić ich wydajność i skrócić czas ładowania.

Podczas targów PCIM Europe w Norymberdze firma Hitachi Energy ogłosiła wprowadzenie na globalny rynek kompaktowego modułu półprzewodnikowego RoadPak dla pojazdów elektrycznych. Wykorzystano w nim najnowocześniejszą technologię węglika krzemu (SiC), co pozwoliło osiągnąć wysoki poziom gęstości mocy. Jak informuje producent, wpłynie to szybsze ładowanie pojazdu, zwiększy jego niezawodność i zapewni najniższe możliwe straty mocy, dzięki czemu zwiększy się zasięg jazdy.

RoadPak dostępny jest w zakresach 750 V i 1200 V, nadaje się więc do różnych typów elektryków: osobowych aut zwykłych i luksusowych, pojazdów użytkowych, autobusów, pojazdów rolniczych, ciężarówek, a także wyczynowych samochodów wyścigowych. Przez dwa sezony moduł wykorzystywany był w pojazdach zespołu Mahindra Racing Formuły E.

REKLAMA

W ciągu ostatnich dwóch lat mieliśmy okazję pilotażowo wykorzystać ten zaawansowany moduł zasilania w naszych samochodach wyścigowych Mahindra M7Electro i M8Electro, co pozwoliło nam znacznie zwiększyć osiągi i niezawodność – powiedział Dilbagh Gill, CEO i dyrektor zespołu Mahindra Racing.

Cztery miliony cykli

REKLAMA

Ponieważ półprzewodniki mocy stanowią krytyczny element w pojazdach elektrycznych, kluczowa jest ich niezawodność. Hitachi Energy podaje, że półprzewodniki RoadPak zaprojektowano z myślą o bezawaryjnym działaniu przez ponad cztery miliony cykli start-stop w całym okresie eksploatacji pojazdu.

Wprowadzenie nowego modułu zasilania to kolejny krok w rozwoju pojazdów elektrycznych, których rynek intensywnie rośnie. Według danych Międzynarodowej Agencji Energii i Światowego Forum Ekonomicznego w 2020 roku globalna sprzedaż elektryków wzrosła o 40 proc. (około 3 mln sprzedanych aut), w kolejnym roku się podwoiła (około 6,6 mln). Szacuje się, że na świecie jeździ około 16 mln samochodów elektrycznych, które zużywają około 30 TWh energii elektrycznej rocznie.

Hitachi Energy ma dwa oddzielne centra produkcji półprzewodników mocy opartych na SiC. Firma wytwarza własne chipy SiC w fabryce w Szwajcarii i jest wspierana przez niezależnego producenta chipów SiC w Stanach Zjednoczonych.

Barbara Blaczkowska

barbara.blaczkowska@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.