REKLAMA
 
REKLAMA

Elektryczne Solarisy w kolejnej europejskiej stolicy

Elektryczne Solarisy w kolejnej europejskiej stolicy
Fot. Solaris

Spółka transportu publicznego z kolejnej europejskiej stolicy złożyła zamówienie na elektryczne autobusy marki Solaris.

Flota madryckiego przewoźnika EMT Madrid do końca lipca 2024 r. powiększy się o 50 bezemisyjnych autobusów Solaris Urbino. Przewoźnik zamówił 20 niskowejściowych modeli Urbino 9 LE electric i 30 autobusów Urbino 12 electric. Dołączą one do 250 Urbino 12 CNG i 60 Urbino 12 electric znajdujących się w zasobach EMT Madrid. Po zrealizowaniu najnowszego kontraktu na 50 zeroemisyjnych autobusów flota madryckiego przewoźnika powiększy się do 360 nisko- i zeroemisyjnych nowoczesnych autobusów.

Autobusy będą wyposażone w silnik centralny, napędzany energią z baterii Solaris High Energy. Wśród udogodnień znajdą się m.in. nowoczesny system monitoringu, zastosowany w miejsce tradycyjnych lusterek. W wersji 9-metrowej znajdą się 24 miejsca siedzące, a w 12-metrowej – 28.

REKLAMA

Solaris w ramach dostawy autobusów zapewni także zdalną diagnostykę pojazdów poprzez autorski system eSConnect. Poprawia on możliwości diagnostyczne i serwisowe oraz znacząco ułatwia precyzyjne planowanie potrzeb poszczególnych linii.

100 proc. nisko- i zeroemisyjnych autobusów

Zgodnie ze Strategią Zrównoważonego Rozwoju Środowiskowego Rady Miejskiej “Madrid 360” przewoźnik ma dysponować flotą składającą się w 100 proc. z autobusów z napędami nisko- i zeroemisyjnymi. Spółka ogłosiła wycofanie z użytku ostatniego pojazdu z tradycyjnym napędem spalinowym jeszcze w grudniu 2022 r.

Madryt stał się więc pierwszą dużą (pod względem liczby ludności i wykorzystywanych autobusów) europejską stolicą, w której jeżdżą wyłącznie nisko- i bezemisyjne autobusy miejskie. Plan strategiczny przewoźnika do 2025 r. przewiduje także wykorzystanie OZE. Spółka będzie korzystać z instalacji fotowoltaicznych i zielonego wodoru.

Elektryczne Solarisy w Europie

Solaris realizuje zamówienia na autobusy bateryjne od wielu lat. Jak podaje producent, po europejskich drogach jeździ już niemal 2300 Urbino electric. Prawie 700 e-busów marki jeździ w 57 polskich miastach.

REKLAMA

Autobusy elektryczne od firmy Solaris zamówił także warszawski przewoźnik. W ramach umowy w latach 2024-2025 do stolicy trafi 12 przegubowych Urbino 18 electric. Dołączą one do 150 zeroemisyjnych autobusów bateryjnych firmy Solaris, które od 2015 r. obsługują stołeczny transport.

Niedawno także włoski przewoźnik zamówił 105 przegubowych bezemisyjnych autobusów Solaris Urbino 18 electric. ATM Milano zamierza do 2030 r. wyeliminować ze swojej floty wszystkie autobusy z napędem konwencjonalnym.

Również berliński przewoźnik Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) w ciągu najbliższych 2 lat wzbogaci się o 50 bezemisyjnych autobusów Solaris Urbino 18 electric. Zamówienie zostanie zrealizowane w ramach umowy, która przewiduje zakup przez przewoźnika nawet do 700 pojazdów w ciągu 8 lat.

Zamówienia na kolejne ponad 700 elektrycznych autobusów Solarisa są już zakontraktowane z terminem realizacji na lata 2024-2025.

Katarzyna Poprawska-Borowiec

katarzyna.borowiec@gramwzielone.pl

© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.

REKLAMA
Komentarze

Solaris Urbino 9LE Electric 12-01-2024 15:28

Solarisy są najlepsze

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA