Sunday Polska wierzy w polski rynek fotowoltaiki

Sunday Polska wierzy w polski rynek fotowoltaiki
Fot. Sunday Polska

Niespełna cztery miesiące aktywnej sprzedaży przyniosły efekt w postaci portfolio umów o wartości prawie 5 mln zł. Debiut Sunday Polska w segmencie mikroinstalacji fotowoltaicznych to potwierdzenie, że rosnący rynek OZE potrzebuje kompetentnych firm, dobrze rozpoznających potrzeby klientów. Moc zakontraktowanych instalacji już przekroczyła 1 MW, a rok 2018 spółka planuje zamknąć wynikiem co najmniej 4 MW.

Badania Eurostatu pokazują, że udział energii pochodzącej z odnawialnych źródeł w ogólnym zużyciu energii stale rośnie. Wszyscy mają świadomość, że tego trendu nie da się zatrzymać. Sprzyjają mu nie tylko postawione przez UE cele dotyczące udziału OZE w konsumpcji energii do 2020 roku, ale również coraz większa dostępność i efektywność technologii oraz świadomość ekologiczna społeczeństwa spowodowana m.in. uciążliwością smogu.

Rosnący rynek OZE to nie tylko potencjał sprzedażowy, ale też coraz bardziej wymagający klient, potrzebujący rzetelnych informacji przed podjęciem decyzji, dostarczenia wysokiej jakości produktów i usług oraz profesjonalnej obsługi na każdym etapie współpracy.

REKLAMA

Na wszystkie te wyzwania postanowiła odpowiedzieć spółka Sunday Polska, której celem jest dostarczanie klientom indywidualnym i biznesowym instalacji o mocy nie przekraczającej 40 kW (mikroinstalacji).

Kompetencje przede wszystkim

Zespół Sunday Polska tworzą specjaliści od lat związani z branżą OZE, znający wszystkie jej tajniki. Założyciel firmy Marcin Pieczora to doświadczony i skuteczny menadżer, od lat z sukcesem funkcjonujący w sektorach telekomunikacyjnym i energetycznym, i co szczególnie istotne cieszący się zaufaniem środowiska biznesowego. Jego doświadczenie zarówno w budowaniu zespołów sprzedażowych jak również we wdrażaniu procesów niezbędnych do ich skutecznego funkcjonowania, zaowocowało stworzeniem w krótkim czasie sprawnego ponad 20-osobowego zespołu.

– Każdy z naszych specjalistów posiada kilka lub kilkanaście lat doświadczenia w branży. Mamy wiedzę, doświadczenie, jesteśmy elastyczni i – przede wszystkim – rozumiemy potrzeby klientów. Dlatego bardzo szybko rozpoczęliśmy działalność operacyjną i jesteśmy skuteczni – mówi Marcin Pieczora.

Dowodem tej skuteczności jest efekt pierwszych miesięcy działania firmy. Spółka podpisała prawie 200 umów na wykonanie małych elektrowni słonecznych o łącznej mocy ponad 1 MW. Wartość zawartych w ciągu niespełna czterech miesięcy kontraktów sięga 5 milionów złotych. Instalacje wykonywane są na bieżąco, tak więc duża część podpisanych kontraktów została już zrealizowana.

REKLAMA

Zrozumieć klienta

Kluczem do sukcesu jest nie tylko wspomniane doświadczenie firmy, ale też profesjonalne podejście do klienta. Trzeba rozumieć potrzeby klienta i dopasować ofertę do jego potrzeb.

– Każdy klient chce być traktowany indywidualnie. Podejmuje ważną dla niego decyzję, potrzebuje więc partnera, który doradzi mu przy podejmowaniu decyzji, a potem profesjonalnie poprowadzi cały proces obsługi. Takie podejście do sprzedaży to jedyna droga do zbudowania firmy, która dzięki swojej wiarygodności i zaufaniu klientów może funkcjonować na rynku przez wiele lat – komentuje Pieczora.

Zrozumienie potrzeb klientów jeszcze przed decyzją o zmianie źródła wykorzystywanej energii stanowi podstawę budowanego zaufania. Sunday Polska rozpoczyna współpracę od bezpłatnego i niezobowiązującego audytu, który umówić można telefonicznie lub przez formularz dostępny na stronie internetowej. Następnie, w czasie wizji lokalnej, specjaliści sprawdzają warunki montażu i podłączenia systemu. W kolejnym etapie potencjalny klient otrzymuje pełny kosztorys wraz z dostępnymi opcjami sfinansowania instalacji.

Firma wspiera klientów w pozyskaniu finansowania, m.in. współpracuje z bankami (np. Alior Bank, Bank Ochrony Środowiska, Credit Agricole) oferującymi preferencyjne finansowanie dla instalacji OZE. Dzięki temu pokrycie kosztów inwestycji staje się dostępne praktycznie dla wszystkich klientów. Co więcej, ponieważ elektrownia od początku produkuje darmową energię elektryczną, u wielu klientów oszczędności uzyskiwane w opłatach za prąd wystarczają na pokrycie rat kredytu. A po jego spłacie elektrownia słoneczna przynosi już wyłącznie zysk.

Ostatnim etapem współpracy jest zamontowanie i uruchomienie instalacji. Stawiając na jakość dostarczanych produktów spółka wykorzystuje urządzenia najlepszych marek. Instalacje wykonują certyfikowane ekipy montażowe, które podejmują się nawet najtrudniejszych instalacji. Sunday zapewnia również serwis, poszerzone gwarancje produktowe, i – co bardzo istotne dla klientów – obsługę posprzedażową, której jednym z ważniejszych elementów jest bieżący monitoring poprawności działania instalacji.

Oceniając pierwsze miesiące naszej działalności, uzyskanie w 2018 roku sprzedaży na poziomie 4 MW jest się bardzo realne. Przed nami wiele wyzwań związanych m.in. z edukacją klientów. Mamy ambicję zostać najbardziej rozpoznawalną marką dostarczającą instalacje OZE do rynku B2B i B2C, bierzemy więc odpowiedzialność za rozwój tego rynku. Tym bardziej, że planujemy zarówno rozszerzenie portfolio produktowego jak i wejście do nowych segmentów rynkowych – podsumowuje Marcin Pieczora.
 


artykuł sponsorowany