Największy producent baterii zbuduje morską farmę wiatrową
W południowo-wschodnich Chinach w prowincji Fujian powstanie ogromna morska farma wiatrowa. Zbuduje ją największy producent baterii na świecie.
        
        W południowo-wschodnich Chinach w prowincji Fujian powstanie ogromna morska farma wiatrowa. Zbuduje ją największy producent baterii na świecie.
        
        EIT InnoEnergy i Demeter zainwestowały 500 mln euro w fundusz, który pomoże zwiększyć dostępność surowców do produkcji baterii w Unii Europejskiej.
        
        Northvolt, dostawca ogniw i systemów bateryjnych, podpisał umowę o finansowanie o wartości 5 mld dolarów. Szwedzka firma podkreśla, że jest to największa ekologiczna pożyczka zaciągnięta dotychczas w Europie.
        
        Europejski Bank Inwestycyjny przeznaczy 20 mln euro na dalsze skalowanie technologii 100-proc. krzemowych anod do akumulatorów, które mają zastąpić anody grafitowe. Amerykańska firma GDI zamierza uruchomić w Niemczech fabrykę tych komponentów.
        
        Szwedzki start-up zabezpieczył kilkadziesiąt milionów złotych na produkcję ogniw w technologii, która do tej pory nie zyskała większej popularności w przemyśle bateryjnym.
        
        Impact Clean Power Technology zawarł umowy finansowania na około 300 mln zł. Pozyskane środki przeznaczy na projekty w obszarze elektromobilności.
        
        Tauron uruchomił magazyn energii z bateriami wykorzystywanymi wcześniej w autobusie elektrycznym. Spółka podkreśla, że jest to pierwsza w Polsce tego rodzaju inwestycja bateryjna.
        
        W ofercie SAX Power znalazł się magazyn energii dla prosumentów bazujący na ogniwach LFP. Koszt pojedynczej jednostki to niemal 5 tys. euro.
        
        Aquabattery i Statkraft już niebawem rozpoczną wspólne prace nad wdrożeniem pilotażowej baterii, której zdolność do magazynowania energii elektrycznej bazuje na właściwościach soli kuchennej.
        
        Firmy LG Energy Solution i Impact Clean Power Technology (ICPT) podpisały wieloletnią umowę na dostawę baterii do zasilania autobusów elektrycznych.
        
        Szwedzka firma Northvolt ogłosiła opracowanie baterii sodowo-jonowej. W pierwszej kolejności nowe baterie mają być stosowane w stacjonarnych magazynach energii. Takie urządzenia Northvolt produkuje od tego roku w Gdańsku.
        
        Warszawska firma Impact Clean Power Technology przedłużyła współpracę z producentem autobusów Solaris Bus & Coach na dostawy systemów bateryjnych w kolejnych latach.
        
        W Kalifornii ruszył magazyn energii wykorzystujący baterie wcześniej używane w pojazdach elektrycznych. A konkretnie w modelu Honda Clarity.
        
        Sód (Na) jest szeroko dostępnym pierwiastkiem. Można go ekstrahować z wody morskiej i wykorzystywać do budowy baterii sodowo-wodnej. Według włoskich badaczy wykorzystanie takich baterii jednocześnie umożliwiałoby sekwestrację ogromnych ilości dwutlenku węgla, przyczyniając się do ograniczenia emisji CO2.
        
        Technik baterii, operator stacji ładowania pojazdów elektrycznych, inżynier produkcji – do objęcia takich między innymi stanowisk przyuczani będę uczestnicy szkoleń zaplanowanych przez InnoEnergy Skills Institute i ManpowerGroup.