Nowe rozwiązania dla klientów Taurona

Tauron wprowadza uproszczoną wersję faktury za energię elektryczną oraz nową ofertę „Tanie Godziny”, skierowaną do 6 mln klientów.
Nowości ogłoszono podczas wydarzenia „Dzień Nowej Energii”. Celem zmian jest poprawa komfortu obsługi klienta oraz umożliwienie realnych oszczędności w zużyciu energii elektrycznej.
Uproszczona faktura za prąd została już w tym roku przesłana do ponad 2,3 mln gospodarstw domowych. Nowa wersja dokumentu zostanie udostępniona wszystkim klientom jeszcze w 2025 r. Jej głównym celem jest zapewnienie większej czytelności i łatwości w interpretacji danych.
Nowa faktura – przejrzystość i prostota
Faktura została zaprojektowana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, przy jednoczesnym uwzględnieniu opinii klientów uczestniczących w badaniach. Nowy dokument zawiera wyraźnie wyróżnione informacje, takie jak: kwota do zapłaty, okres rozliczeniowy, szczegółowe zużycie energii oraz terminy płatności.
Klienci uznali nową formę faktury za bardziej przejrzystą i intuicyjną. Dodatkowo spółka umożliwia przekazywanie opinii na temat dokumentu za pośrednictwem swojej strony internetowej.
„Tanie Godziny” – tańsza energia w określonych porach
Od lipca Tauron wprowadza nową ofertę „Tanie Godziny”, umożliwiającą korzystanie z energii elektrycznej w godzinach, gdy jej cena jest najniższa. Jak podkreśla spółka, to pierwsza tego typu, wielostrefowa propozycja na rynku, oparta w pełni na odnawialnych źródłach energii.
Oferta zapewnia dostęp do ponad 4 tys. godzin tańszej energii w ciągu roku, co – jak wylicza Tauron – odpowiada około 160 dniom z niższymi stawkami. Przewidywane oszczędności dla gospodarstw domowych mają sięgać nawet 20% rocznie. Klienci poznają wszystkie stawki jeszcze przed podpisaniem umowy i mają gwarancję ich niezmienności przez cały okres obowiązywania oferty.
„Tanie Godziny” dają możliwość wyboru spośród 24 stref cenowych w ciągu doby. Warunkiem skorzystania z obniżonych cen jest dostosowanie zużycia energii – zwłaszcza przez energochłonne urządzenia – do zaproponowanego harmonogramu.
Rosnące zainteresowanie energią odnawialną
Według danych przedstawionych przez Tauron z zielonej energii korzysta już ponad 200 tys. klientów spółki. Nowa oferta ma również wspierać transformację energetyczną poprzez zwiększenie udziału OZE w codziennym zużyciu prądu przez gospodarstwa domowe.
Zarząd spółki podkreśla, że nowe produkty są odpowiedzią na potrzeby klientów i stanowią element szerszej strategii związanej z przechodzeniem na czystą, tańszą i bardziej zrównoważoną energię.
Katarzyna Poprawska-Borowiec
katarzyna.borowiec@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.
Od pomysłu do realizacji najszybszy jest Tauron… Zdecydowanie sukces tego prezesa
Ta uproszczona wersja faktury oznacza infantylną pierwszą stronę. Zamiast 6 stron kwietniu, dostałem 8 stron w maju 🙂
Poza tym na pierwszej stronie jest piękna informacja w ramce:
„Twój depozyt
Wypełnij formularz online w Moim TAURONie i poznaj szczegóły dotyczące rozliczenia depozytu.”
Próbowałem. Nie ma żadnego wniosku w formie formularza. Poz zapytaniu telefonicznym przekierowano mnie na formularz… zużycia kWh… 🙂 Jedyne to pani w callcenter mogła mi przedyktować wartości depozytu za każdy miesiąc.