To najmocniejsza na świecie ładowarka do EV. Polskiej produkcji

To najmocniejsza na świecie ładowarka do EV. Polskiej produkcji
fot. Euroloop

Polska firma technologiczna Euroloop opracowała szybkie ładowarki do pojazdów elektrycznych (EV). Według producenta osiągają one najwyższą sprawność na świecie. W ubiegłym roku firma zaprezentowała nowy produkt – Willbert Amber II S-Hub.

Euroloop projektuje i produkuje ultraszybkie ładowarki DC dla pojazdów elektrycznych. Sprzedaje je pod marką Willbert wraz z usługami teleinformatycznymi do obsługi procesów ładowania. Jak informuje, swój dynamiczny rozwój zawdzięcza dużemu popytowi na produkty firmy w całej Europie.

50 proc. oszczędności dzięki wysokiej sprawności

REKLAMA

Pierwszy model ładowarki – Willbert Amber I – to według informacji firmy najwydajniejsze urządzenie tego typu dostępne na rynku. Ładowarkę charakteryzuje sprawność na poziomie 97 proc., co udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu innowacyjnego materiału – węglika krzemu. Pozwala to na zmniejszenie strat energii w procesie ładowania o połowę w porównaniu z większością konkurencyjny dostępnych rozwiązań.

Jak szacuje producent, oszczędności wynikające tylko ze zwiększonej sprawności mogą zrekompensować ponad 50 proc. kosztów inwestycji, nie uwzględniając dotacji. Firma udostępnia na swojej stronie kalkulator oszczędności, za pomocą którego klient może obliczyć pozytywny wpływ zwiększonej wydajności na wyniki biznesowe swojej sieci ładowania.

Jako firma technologiczna opracowujemy i integrujemy najnowocześniejsze rozwiązania, aby oferować naszym klientom najwyższą możliwą jakość. Ogromne oszczędności wynikające ze zwiększonej sprawności pozwalają operatorom punktów ładowania obniżyć całkowity koszt posiadania sieci i jeszcze bardziej zminimalizować ślad węglowy pojazdów elektrycznych – mówi Marek Gutt-Mostowy, CEO i założyciel Euroloop.

Amber I ma modułową konstrukcję, która pozwala dopasować ją do potrzeb klientów i skalować moc wraz ze wzrostem zapotrzebowania na infrastrukturę ładowania. Moc można w każdej chwili zwiększyć poprzez dodanie modułów w formule plug-and-play.

Najnowszy model

Podczas targów w Stuttgarcie w ubiegłym roku firma zaprezentowała nowy model ładowarki – Willbert Amber II S-Hub. Jak twierdzi, urządzenie to dzięki swojej konstrukcji zaspokoi zapotrzebowanie na szybkie ładowanie na wiele lat do przodu.

REKLAMA

Dwie wolnostojące ładowarki pracujące w trybie S-Hub (Standalone Hub) są w stanie wymieniać między sobą moc za pośrednictwem technologii DC Link, zgłoszonej do ochrony patentowej. Pozwala to na elastyczne ładowanie nawet ośmiu samochodów jednocześnie z wykorzystaniem Smart Power Allocation i mocy maksymalnej 720 kW dostępnej dla każdego pistoletu. Firma zapewnia, że wszystko to odbywa się ze sprawnością 97 proc.

Euroloop ma też w ofercie pakiet rozwiązań teleinformatycznych do obsługi szybkiego ładowania. Jak informuje producent, oprogramowanie zawiera narzędzia do analityki biznesowej, zaawansowany monitoring i rozliczanie płatności bezpośrednich (kartami bankowymi) z automatycznym fakturowaniem.

Rozwój firmy

Po dwóch latach prac badawczo-rozwojowych i potwierdzeniu technologii w terenie Euroloop zamierza rozszerzać swoją działalność. Pod koniec 2021 roku firma zakończyła swoją rundę finansową z belgijskim funduszem Torus VC jako liderem – pozyskała 1,5 mln euro na dalszą ekspansję rynkową i zwiększenie możliwości produkcyjnych. W 2022 roku ładowarki Willbert pojawiły się w Beneluksie i Rumunii. Firma jest bliska uzyskania certyfikacji dla Niemiec i negocjuje kontrakty we Francji.

Zespół planuje w nadchodzących latach produkować i dostarczać ponad 1000 ładowarek rocznie. – Szybko zwiększamy nasze moce produkcyjne, aby zaspokoić popyt na nasze urządzenia płynący z rynku. Przewidujemy duże zapotrzebowanie na ładowarki DC w najbliższych latach i obserwujemy, jak wydajność i elastyczność stają się kluczową wartością dla naszych klientów – mówi Piotr Krzemiński, COO w Euroloop.

Firma Euroloop, założona przez Marka Gutta-Mostowego i Piotra Krzemińskiego, wywodzi się ze zwycięskiego zespołu konkursu Hyperloop Pod Competition organizowanego przez Elona Muska i SpaceX. Zespół składa się z ekspertów z wieloletnim doświadczeniem zawodowym z wiodących ośrodków badawczo-rozwojowych, np. CERN.

Barbara Blaczkowska

barbara.blaczkowska@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.