Nowy system PGE ma usprawnić obsługę klientów

Nowy system PGE ma usprawnić obsługę klientów
Unsplash

PGE Systemy, spółka z Grupy PGE, realizuje pilotażowy projekt, którego celem jest i usprawnienie obsługi i rozliczeń klientów, zarówno w ramach sprzedaży, jak i dystrybucji energii. Nowy system ma być kompatybilny z szykowanym przez PSE Centralnym Systemem Informacji Rynku Energii (CSIRE), który powinien być gotowy w połowie 2024 roku.

Program CRM i Billing obejmuje wdrożenie nowego systemu, jak również połączenie go z innymi systemami informatycznymi. PGE zapewnia, że wdrożenie programu zwiększy gotowość do wprowadzania nowoczesnych usług i produktów energetycznych.

Projekt będzie realizowany m.in. w oparciu o aktualne dane pochodzące z automatycznych, zdalnych odczytów zużycia energii elektrycznej.

REKLAMA

Zbigniew Orkisz, pełniący obowiązki prezesa zarządu PGE Systemy, podkreśla, że realizowany w kierowanej przez niego spółce projekt CRM i Billing to jeden z największych projektów w zakresie cyfryzacji sektora energetycznego w Europie.

– Jego podstawowym celem jest zapewnienie szybkiej i kompleksowej obsługi klientów oraz współpracy z Centralnym Systemem Informacji Rynku Energii, w którym gromadzone i przetwarzane będą dane niezbędne do dokonywania rozliczeń za sprzedaż i dostarczanie energii elektrycznej – mówi Zbigniew Orkisz.

REKLAMA

Obecnie w ramach programu prowadzone są prace nad konfiguracją systemów oraz przygotowaniem do migracji danych.

PGE Systemy informuje, że dostarczona została już docelowa infrastruktura techniczna, a prace instalacyjne środowiska docelowego oraz związane z opracowaniem specyfikacji interfejsów mają być na etapie końcowym.

Termin uruchomienia produkcyjnego systemu zaplanowano na trzeci kwartał tego roku.

redakcja@gramwzielone.pl

© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.