Tesla przyspiesza. Zwiększyła produkcję o 40 proc.
Kalifornijska firma musi nadrabiać zaległości, aby wywiązać się z nakreślonego wcześniej planu wdrażania do produkcji nowego Modelu 3. W pierwszym kwartale br. mocno zwiększyła produkcję. Tesla się rozpędza, ale nie tak szybko, jak jeszcze w ubiegłym roku zapowiadał Elon Musk.
W I kwartale 2018 r. Tesla wyprodukowała 34 494 samochodów, czyli o 40 proc. więcej niż w ostatnim kwartale 2017 r. W tym wyprodukowano 24 728 Modeli S i X, a także 9 766 Modeli 3.
Producent samochodów elektrycznych z Kalifornii podkreśla, że w minionym kwartale udało mu się podwoić tygodniową liczbę Modeli 3, które zjeżdżają z jego linii produkcyjnych.
Tylko w ostatnim tygodniu Tesla wyprodukowała 2 020 Modeli 3, a w kolejnym ma wyprodukować łącznie 2 000 Modeli S i X, a także 2 000 Modeli 3. – To, co zajęło naszemu zespołowi w przypadku Modeli S i X pięć lat, w przypadku Modelu 3 zabrało tylko dziewięć miesięcy – chwali się Tesla.
Jednak jeszcze na początku lutego br. Tesla zapewniała, że do końca I kwartału osiągnie tygodniową produkcję Modelu 3 rzędu 2,5 tys. sztuk i podwoi ją na koniec kolejnego.
Na koniec lipca 2017 r., gdy Tesla rozpoczynała pierwsze dostawy Modelu 3, zapowiadała, że w ostatnim miesiącu 2017 r. wyprodukuje 20 tys. modeli tych aut. Tymczasem w całym I kwartale br. wyprodukowała niecałe 10 tys.
Teraz Tesla zapewnia, że istotnie zwiększy produkcję w obecnym kwartale, a z jej linii będzie zjeżdżać wkrótce w ciągu tygodnia 5 tys. Modeli 3.
Mimo ostatnich postępów poza zasięgiem wydaje się nakreślony wcześniej przez Elona Muska cel produkcji 500 tys. aut już w 2018 r. Produkcja 35 tys. aut w I kwartale br. pokazuje, że ten cel raczej nie zostanie osiągnięty, przynajmniej nie w tym roku.
Ubiegły rok na dużym minusie
Na razie Tesla nie przedstawiła jeszcze wyników finansowych za I kwartał br. Ostatnio, w pierwszej połowie lutego br., opublikowano wyniki za czwarty kwartał i cały 2017 r.
W ostatnim kwartale 2017 r. przychody Tesli wzrosły do 3,288 mld dolarów wobec 2,98 mld dolarów we wcześniejszym kwartale oraz wobec 2,28 mld dolarów w ostatnim kwartale 2016 r.
W całym 2017 r. przychody wyniosły w sumie 11,75 mld dolarów wobec 7 mld dolarów w roku 2016. W tym wyniku 9,64 mld dolarów to zasługa działu motoryzacyjnego (6,35 mld dolarów w roku wcześniejszym). Dział energetyczny (magazyny energii i fotowoltaika) wypracowały odpowiednio 1,11 mld dolarów w roku 2017 oraz 181,4 mln USD w roku 2016.
W całym 2017 r. strata netto wyniosła aż 1,96 mld dolarów wobec 674,9 mln dolarów w roku 2016.
Teraz firma z Kalifornii zapewnia, przy okazji publikacji wyników produkcji za I kwartał 2018 r., że w tym roku nie będzie potrzebować dodatkowego finansowania, oprócz standardowych linii kredytowych.
gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.