GreenWay ma już 1250 użytkowników. Gdzie najwięcej?

GreenWay ma już 1250 użytkowników. Gdzie najwięcej?
Rafał Czyżewski, prezes zarządu Greenway Infrastructure Poland

W GreenWay Polska, firmie budującej największą w kraju sieć publicznych ładowarek do samochodów elektrycznych, zarejestrowanych jest już blisko 1250 użytkowników. Spółka szacuje, że w ten sposób jej sieć obejmuje już 75 proc. zarejestrowanych w Polsce aut elektrycznych.

Wśród elektrycznych marek prym wiodą Tesla S, Nissan Leaf i BMW i3 – auta z tej grupy stanowią ponad 60 proc. samochodów, których kierowcy użytkują ładowarki GreenWay. Najwięcej klientów – ponad 350 – zarejestrowanych jest w woj. mazowieckim. Kolejne województwa to małopolskie, śląskie i pomorskie, gdzie liczba „elektryków” w sieci GreenWay łącznie przekracza 250.

Karty zaczęliśmy wydawać we wrześniu ubiegłego roku. Do chwili obecnej wydaliśmy ich ponad 1380 – mówi Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska. – Najwięcej w ciągu ostatniego kwartału, kiedy wysłaliśmy do klientów łącznie ponad 450 kart.

REKLAMA

GreenWay zaznacza, że liczba wydanych kart jest wyższa niż liczba użytkowników, gdyż część klientów to osoby lub firmy posiadające więcej niż jedno auto elektryczne.

Ostatnio GreenWay uruchomił tzw. Portal Kierowcy, dzięki któremu użytkownik będzie mógł m.in. uruchomić ładowanie samodzielnie, bez użycia karty RFID, która do tej pory była do tego celu niezbędna. Platforma ma umożliwiać też bieżące sprawdzanie stanu poszczególnych stacji w czasie rzeczywistym, a klienci będą mogli z jej pomocą śledzić rozliczenia za sesje ładowania.

Klienci najbardziej cenią fakt, że nasza sieć nie tylko pozwala szybko naładować samochód elektryczny, ale że dzięki niej podróż takim samochodem przestaje być źródłem stresu – mówi Rafał Czyżewski. – Poza tym zarejestrowanie się w sieci GreenWay wiele upraszcza i ułatwia. Przede wszystkim od teraz oznacza to dostęp do naszych portali, które umożliwią inicjację ładowania bez karty, sprawdzanie dostępności ładowarek oraz łatwy dostęp do informacji na temat sesji ładowania i faktur za usługi. Co ważne, status zarejestrowanego klienta GreenWay to także atrakcyjne stawki za ładowanie, korzystniejsze niż w przypadku ładowania bez rejestracji.

REKLAMA

W marcu br. GreenWay podał cennik za usługi ładowania auta. Opracowanie i wprowadzenie taryf za usługi firma zapowiadała od momentu powstania w grudniu 2016 r.

Cennik GreenWay Polska wejdzie w życie w 7 maja br. Na stacjach sieci można będzie ładować samochód także bez dokonania uprzedniej rejestracji, ale wówczas będzie to droższe o 20 proc. w przypadku ładowania szybkiego i o 25 proc. w przypadku ładowania półszybkiego. Więcej na ten temat w artykule: GreenWay podał stawki ładowania samochodów elektrycznych.

Zarejestrowane osoby będą mogły nadal korzystać z sieci, jeśli podadzą dodatkowe, niezbędne dane umożliwiające rozliczanie za usługi. Chodzi głównie o dane karty płatniczej, których brak spowoduje zablokowanie karty RFID z dniem wejścia w życie cennika, a w konsekwencji niemożność  korzystania z ładowarek sieci.

GreenWay Polska do 2020 roku planuje instalację 200 stacji ładowania samochodów elektrycznych, w tym 10 ultraszybkich i 135 szybkich. W miejscach o zwiększonym zapotrzebowaniu na usługi ładowania spółka chce postawić magazyny energii, które skrócą czas oczekiwania na ładowanie, a także zmniejszą obciążenie sieci energetycznej w godzinach szczytu.

Budowa sieci stacji ładowania GreenWay jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Łącząc Europę.

red. gramwzielone.pl