BMW zaoferuje indukcyjne ładowarki EV
W lipcu 2018 r. BMW zamierza rozpocząć produkcję swojego pierwszego systemu ładowania indukcyjnego. Nowa technologia ma być kompatybilna z hybrydami plug-in producenta z Monachium. Początkowo, będą mogli z niej skorzystać użytkownicy modelu 530e – informuje Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych.
Według zapowiedzi, system pozwoli na bezprzewodowe ładowanie baterii EV z mocą 3,2 kW. Uzupełnianie energii w ten sposób zajmie 3,5 godziny. Dla porównania, ładowanie 530e z konwencjonalnego Wallboxa o mocy 3,7 kW trwa ok. 3 godzin.
System BMW składa się z cewki umieszczonej w wodoodpornej, aluminiowej, obudowanej plastikiem płycie, przeznaczonej do umieszczenia na podłożu (zarówno w budynkach, jak i na świeżym powietrzu) oraz drugiej, mniejszej cewki znajdującej się między przednimi kołami pojazdu. Naziemna płyta musi być podłączona do sieci np. za pomocą zwykłego gniazdka naściennego.
Aby rozpocząć ładowanie, kierowca powinien precyzyjnie zaparkować swój samochód nad płytą ładującą. Pomaga w tym wyświetlacz pokładowego system infotaiment. Gdy pojazd znajdzie się już w odpowiedniej pozycji, ładowanie rozpoczyna się po wciśnięciu odpowiedniego przycisku wewnątrz samochodu. Co ciekawe, system zostanie wyposażony w czujniki przerywające proces ładowania w sytuacji, gdy pod pojazdem znajdzie się jakiś obiekt lub zwierzę, np. kot. Postęp uzupełniania energii w akumulatorach będzie można śledzić za pomocą dedykowanej aplikacji mobilnej.
Urządzenie BMW, w ramach leasingu, pojawi się na rynkach w Kalifornii oraz Europie i trafi do pierwszych klientów latem bieżącego roku.
Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych