Poradnik odbiorcy energii elektrycznej. Jak wygodnie płacić za zużytą energię
{więcej}Poniżej prezentujemy trzecią z pięciu części poradnika pt. „co odbiorca energii elektrycznej wiedzieć powinien”. Część trzecia pt.: „Co można załatwić w Biurze Obsługi Klienta, a co telefonicznie, w jaki sposób wygodnie płacić za zużytą energię”. Na najczęściej zadawane pytania odpowiada Pani Marlena Skrzydłowska, dyrektor departamentu obsługi klientów PGE Obrót S.A.
– Jakie sprawy można załatwić w Biurze Obsługi Klienta?
– Zawieranie umów, rozwiązanie umów, wyjaśnianie pytań dotyczących faktur, zmiana formy płatności np. na „Polecenie Zapłaty”, zmiana okresu rozliczeniowego np. na 2-miesięczny, zmiana danych teleadresowych, wydruk duplikatów faktur, wydruk blankietów do zapłaty, zapoznanie się z naszymi ofertami.
– Gdzie zlokalizowane są Biura Obsługi Klienta, w jakich godzinach są czynne?
– Biura Obsługi Klienta znajdują się w większych miastach na terenie obecności PGE Obrót S.A., czyli w województwach: podlaskim, mazowieckim, łódzkim, świętokrzyskim, podkarpackim i lubelskim. W sumie jest ich ponad 70.
Adresy Biur można znaleźć na: http://www.gkpge.pl/oferta/obsluga-klienta
Biura obsługujące większą liczbę klientów czynne są w godzinach 8.00 – 19.00. Pozostałe czynne są w godzinach 8.00 – 17.00.
– Które sprawy można załatwić telefonicznie albo drogą mailową?
– PGE Obrót S.A. posiada profesjonalne Contact Center PGE, gdzie Klient może zrealizować wszystkie sprawy w takim samym zakresie, jak w Biurze Obsługi Klienta. Jest to wygodna forma kontaktu, nie wymagająca bezpośredniej wizyty w placówce dedykowanej do obsługi Klientów.
– Jakie dodatkowe udogodnienia dla Klienta – poza możliwością telefonicznego załatwienia niektórych spraw – proponuje Spółka?
– W Biurach Obsługi Klienta obsługujących największą liczbę Klientów wdrożono program Ambasador Jakości.
Ambasador to osoba, która wita Klienta już w drzwiach BOK. Zanim Klient trafi na stanowisko obsługi, Ambasador udziela mu wcześniej rad i wskazówek, pomaga przy wypełnieniu i kompletowaniu dokumentów, a także dokonuje identyfikacji sprawy.
Zadaniem Ambasadorów Jakości jest maksymalne skrócenie czasu oczekiwania na obsługę.
– Czy Spółka przypomina Klientom o niezapłaconej fakturze?
– Tak. Jeśli klient zapomni zapłacić rachunek za prąd, otrzyma od PGE Obrót S.A. sms-a z taką informacją. To nowy i wygodny dla odbiorców energii elektrycznej teleinformatyczny kanał komunikacji, który wdrożyła Spółka.
Sms jest wysyłany, jeżeli termin uregulowania zaległej faktury przekroczył 7 dni. Klient PGE Obrót S.A. nie ponosi z tego tytułu żadnych kosztów.
Ważnym elementem tego sposobu komunikacji jest jednak aktualizowanie przed odbiorców energii elektrycznej swojego nowego numeru telefonu w naszej bazie teleadresowych.
– W jaki sposób mogę zapłacić za zużytą energię?
Regulując rachunek za energię elektryczną zachęcamy do skorzystania z drogi elektronicznej (przelew internetowy) lub stałego polecenia zapłaty w swoim banku.
Płatności można także dokonać w:
– w kasach sieci punktów płatniczych Trans Kasa banku BPH.
Aktualna lista punktów kasowych znajduje się na stronie internetowej www.bph.pl.
– w kasach sieci handlowych i stacji benzynowych opatrzonych znakiem VIA TM – Moje Rachunki. Aktualna lista punktów kasowych znajduje się na stronie www.mojerachunki.pl.
– w kasach agencji bankowej Monetia. Aktualna lista punktów kasowych agencji znajduje się na stronie www.monetia.pl.
Rachunki można uregulować także przy okazji zakupów, płacąc w sklepowej kasie oznakowanej symbolem „Wygodne Rachunki” pod warunkiem, że ma się przy sobie oryginalną fakturę.
Obsługa płatności za energię trwa kilka sekund, co wynika z automatycznego odczytu w kasie sklepowej danych zawartych w kodzie kreskowym znajdującym się na rachunku.
Tego rodzaju zapłata faktury za energię jest możliwa dla klientów, którzy pojawiają się w: TESCO, KAUFLAND, POLSKA MARKETY, PIOTR i PAWEŁ i placówkach Pekao SA.
Już za tydzień w części czwartej poradnika: co oznaczają skróty na fakturze, jakie czynniki są brane przy opracowaniu faktury prognozowej, czy Klient może zrezygnować z faktur prognozowych i płacić na bieżąco.
Czytaj również: Poradnik odbiorcy energii elektrycznej – część 2. Gospodarstwa domowe: trayfa G, oszczędności, liczniki.
Marlena Skrzydłowska, PGE Obrót S.A.