Londyńskie autobusy zasilą sieć energetyczną

Londyńskie autobusy zasilą sieć energetyczną
BYD UK

Chińska grupa BYD, która z powodzeniem pozyskuje kolejne kontrakty na dostawy autobusów elektrycznych do Europy, wykona w zajezdni autobusowej w Londynie dwukierunkowe stacje ładowania typu Vehicle-to-Grid, z pomocą których energię zgromadzoną w autobusowych bateriach będzie można oddawać do sieci.

O ile pierwsi producenci samochodów elektrycznych wdrażają już rozwiązania umożliwiające zasilanie domowych czy publicznych sieci energią zgromadzoną w bateriach pojazdów, nie zrealizowano dotąd tak dużego projektu jak szykowany w stolicy Wielkiej Brytanii.

Chiński BYD zainstaluje w znajdującej się na terenie Londynu zajezdni autobusowej Northumberland Park system typu Vehicle-to-Grid (V2G), który umożliwi dwukierunkowy przesył energii z 28 dwupiętrowych autobusów elektrycznych BYD ADL Enviro 400EV. Chiński producent podkreśla, że będzie to pierwszy na świecie przypadek, w którym w rozwiązaniu typu V2G zostanie zastosowane wysokie napięcie.

REKLAMA

Autobusy elektryczne, które będą obsługiwane w zajezdni Northumberland Park, mają być ładowane w nocy, kiedy występuje niższe zapotrzebowanie na energię i kiedy jest ona tańsza, a w czasie szczytowego zapotrzebowania będą mogły oddawać ją do sieci, pomagając w ten sposób w bilansowaniu systemu elektroenergetycznego i generując dodatkowe przychody dla operatora transportu miejskiego.

Docelowo w londyńskiej zajezdni ładowanych ma być 120 autobusów elektrycznych.

Jak podkreśla BYD, ten projekt świetnie wpisuje się w ogłoszony przez brytyjski rząd projekt dekarbonizacji Wielkiej Brytanii, która do 2050 roku ma osiągnąć poziom zerowych emisji netto.

REKLAMA

Brytyjskie władze przyznały zresztą grant z programu Innovate UK na projekt realizowany w londyńskiej zajezdni autobusowej.

Do tej pory BYD zrealizował lub jest w trakcie realizacji w Wielkiej Brytanii zamówień na ponad 500 autobusów elektrycznych.

– To system mobilnych magazynów energii, który posiada zdolność dostarczania znaczącej ilości energii, aby pomóc w bilansowaniu sieci i optymalizacji zarządzania systemem energetycznym – komentuje Frank Thorpe, dyrektor zarządzający BYD UK.

Dostarczane do Londynu autobusy BYD ADL Enviro 400EV są wyposażone w baterie fosforanowo-żelazowe, które można ładować prądem zmiennym jednocześnie za pomocą dwóch stacji po 40 kW. Chiński producent nie podaje pojemności baterii w zamieszczonej na swojej stronie specyfikacji tego modelu autobusów.

redakcja@gramwzielone.pl 


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.