Efekty elektrycznego carsharingu w Warszawie
W dniu 21 lutego firma innogy rozpoczęła w Warszawie test nowej usługi carsharingu z wykorzystaniem kilku modeli samochodów elektrycznych. Jakie są efekty tego pilotażu?
W ramach carsharingu od innogy mieszkańcy stolicy, po zarejestrowaniu się w dedykowanej dla usługi aplikacji, przez ponad miesiąc mogli korzystać z 6 dostępnych elektrycznych aut – trzech BMW i3, Renault Zoe, Nissana Leaf oraz Hyundaia IONIQ. Dwa dodatkowe samochody na czas testów przekazane zostały do wyłącznego użytku partnerowi biznesowemu innogy Polska – ING Bankowi Śląskiemu.
W trakcie trwania pilotażu w aplikacji zarejestrowało się blisko 1,6 tys. osób, a samochody zasilane energią elektryczną wynajęto ponad tysiąc razy.
Najdłuższy pokonany dystans przez jednego użytkownika to 150 km. Łącznie warszawiacy korzystający z usługi innogy e-Car Sharingu przejechali blisko 15 tys. km, co pozwoliło na ograniczenie emisji zanieczyszczeń w postaci CO2 i innych szkodliwych substancji o ok. 1,6 tony.
– Wprowadzenie testowej oferty najmu aut z napędem elektrycznym było kolejnym krokiem innogy, po budowie ogólnodostępnej sieci stacji ładowania w stolicy oraz rozszerzeniu oferty produktowej dla klientów biznesowych i indywidualnych z obszaru elektromobilności. Test dużo nas nauczył, obecnie analizujemy jego wyniki oraz model ekonomiczny dla usługi innogy e-Car Sharingu na szeroką skalę – komentuje dr Maciej Chmieliński, menedżer odpowiedzialny za rozwój elektromobilności w innogy Polska S.A.
Innogy zaznacza ,że największą popularnością spośród wszystkich samochodów dostępnych w usłudze innogy e-Car Sharing cieszyły się BMWi3 oraz Nissan Leaf. Najwięcej kilometrów użytkownicy aplikacji przejechali jednak Hyundaiem IONIQ.
red. gramwzielone.pl