PGE: do zamrożenia cen energii konieczne ubiegłoroczne faktury

PGE Obrót rozesłała do swoich klientów pismo, w którym prosi o przekazanie ubiegłorocznych faktur, duplikatów lub ich kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem. Przedstawienie tych dokumentów ma być niezbędne w kontekście utrzymania ubiegłorocznych cen energii w przypadku odbiorców, którzy w 2018 roku nie byli jeszcze klientami spółki.
Jak informuje PGE Obrót, obowiązek przedstawienia faktur, duplikatów faktur lub ich kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem dotyczy tylko tych podmiotów, które na dzień 30 czerwca 2018 r. nie były klientami PGE Obrót, a są nimi w tym roku i chcą korzystać z preferencyjnych, ubiegłorocznych stawek zagwarantowanych w ustawie „prądowej”.
Nnajwiększy sprzedawca energii elektrycznej w Polsce przypomina, że w rozliczeniu za pierwsze półrocze 2019 r. klienci PGE Obrót nie zapłacą za energię wyższych stawek, ponieważ ceny dla wszystkich odbiorców końcowych zostały ustawowo utrzymane na poziomie cen i stawek z 30 czerwca 2018 r.
Różnice w rozliczeniach, wynikające ze zmiany cen i stawek opłat, mają zostać uwzględniane w fakturach korygujących ze skutkiem od 1 stycznia 2019 r.
Dla klientów indywidualnych z grupy taryfowej G, czyli gospodarstw domowych, ceny w całym 2019 r. nie wzrosły i pozostają na poziomie z 2018 roku.
Podobne uregulowania dotyczą podmiotów spełniających przesłanki z art. 5 ust. 1a pkt. 2-5 ustawy „prądowej”, do których zaliczane są mikroprzedsiębiorstwa, małe przedsiębiorstwa, szpitale, jednostki sektora finansów publicznych, w tym samorządy. Mają one prawo korzystać z niższych cen nie tylko w pierwszym półroczu 2019 r., ale również w drugim półroczu bieżącego roku, jeśli do 13 sierpnia 2019 r. złożyły wymagane ustawowo oświadczenie odbiorcy końcowego energii elektrycznej.
Jak informuje PGE Obrót, nieco inaczej sprawa wygląda w przypadku klientów, którzy zmienili sprzedawcę energii, a wcześniej, na dzień 30 czerwca ubiegłego roku, nie korzystali z jej usług.
Na nich ciąży obowiązek przekazania dokumentów potrzebnych do potwierdzenia i ustalenia ceny z tego okresu. Trzeba to zrobić w ciągu 14 dni od otrzymania takiego pisemnego wezwania od spółki.
Na stronie PGE Obrót jest dostępny formularz, w którym należy podać dane identyfikacyjne i załączyć wymagane dokumenty. Jak podaje spółka, jest to najszybsza i najwygodniejsza ścieżka. Dokumenty można także złożyć osobiście we wszystkich stacjonarnych biurach obsługi klienta PGE Obrót, drogą elektroniczną na adres ekancelaria@gkpge.pl lub też z wykorzystaniem konta w eBOK.
PGE Obrót przypomina, że faktury, duplikaty faktur, ich kopie oraz złożone dokumenty lub ich odpisy, a także pisemne potwierdzenia powinny dotyczyć okresu rozliczeniowego obejmującego dzień 30 czerwca 2018 r. Ponadto, muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez odbiorcę końcowego, dla którego wystawiono fakturę albo jej duplikat, również w przypadku przesłania skanu faktury mailem przed zeskanowaniem należy na kopii dokumentu potwierdzić za zgodność z oryginałem.
Odbiorcy, którzy 30 czerwca 2018 r. byli klientami PGE Obrót, a obecnie korzystają z usług innego sprzedawcy, mogą złożyć do spółki wniosek o wydanie duplikatu faktury obejmującego ten okres. Można go złożyć elektronicznie, wysyłając prośbę na adres serwis@gkpge.pl, telefonicznie poprzez Infolinię PGE 422 222 222 albo osobiście w biurach obsługi klienta PGE Obrót.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.