NFOŚiGW dofinansuje elektryczne auta dla Straży Granicznej

NFOŚiGW dofinansuje elektryczne auta dla Straży Granicznej
fot. Michael Fousert/Unsplash

Komenda Główna Straży Granicznej kupi sześć pojazdów patrolowych z napędem elektrycznym. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) dofinansuje zakup kwotą 575 tys. zł.

Elektryczne samochody patrolowe, które mają trafić do jednostek Straży Granicznej, będą wyposażone w silniki o mocy 80 kW. Wykorzystywane będą przede wszystkim na terenach województw: mazowieckiego, wielkopolskiego, śląskiego, pomorskiego i podkarpackiego, w tym na terenach aglomeracji miejskich: Warszawy, Radomia, Gdańska, Katowic, Poznania, Rzeszowa i na obszarach lotnisk.

Jak podaje NFOŚiGW, nowe pojazdy pozwolą na zintensyfikowanie prowadzonych przez Straż Graniczną patroli w miejscach zagrożonych występowaniem zjawiska smogu.

REKLAMA

Całkowity koszt projektu prowadzonego przez Komendę Główną Straży Granicznej to ponad 1,1 mln zł, w tym dofinansowanie z NFOŚiGW wyniesie 575 tys. zł.

Pojazdy elektryczne mają być wprowadzone do użytku pod koniec 2023 roku.

Wsparcie finansowe z NFOŚiGW zostało udzielone w ramach programu „Adaptacja do zmian klimatu oraz ograniczenie skutków zagrożeń środowiska”.

Elektryfikacja transportu w miastach i na terenach przyrodniczych

REKLAMA

Po środki z programu NFOŚiGW na zakup elektryków sięga coraz więcej spółek realizujących zadania użyteczności publicznej. Tylko od początku września Fundusz podpisał umowy dofinansowania do zakupu autobusów elektrycznych – w ramach programu Zielony Transport Publiczny – dla Gminy Opoczno i Piotrkowa Trybunalskiego, Wałcza, Szczecinka, Ciechanowa, Cieszyna i Jastrzębia-Zdroju.

Specjalny program – Elektro Parki – NFOŚiGW uruchomił w połowie roku także dla parków narodowych. Każdy z 23 polskich parków może złożyć wniosek o dotację na zakup samochodów elektrycznych i stacji ładowania do wykorzystania w swojej działalności. Przewidziany łączny budżet programu wynosi 16 mln zł.

– Skoro stawiamy na rozwój zeroemisyjnego transportu w miastach, to jest rzeczą zupełnie oczywistą, że zależy nam również na ochronie przed spalinami skarbów polskiej przyrody, jakimi są parki narodowe – komentowała Małgorzata Golińska, wiceminister klimatu i środowiska.  

Więcej na ten temat w artykule: Parki narodowe dostaną dotacje na elektryki.

Barbara Blaczkowska

barbara.blaczkowska@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.