
KGHM chce zarobić na rynku EV
Światowe zapotrzebowanie na miedź wzrośnie zdecydowanie dzięki rozwojowi elektromobilności. Samochody z napędem elektrycznym zawierają nawet cztery razy więcej tego surowca niż auta z silnikiem spalinowym...
Światowe zapotrzebowanie na miedź wzrośnie zdecydowanie dzięki rozwojowi elektromobilności. Samochody z napędem elektrycznym zawierają nawet cztery razy więcej tego surowca niż auta z silnikiem spalinowym...
Volvo Polska dostarczyło osiem miejskich, całkowicie elektrycznych autobusów do Inowrocławia. Wcześniej – pod koniec ubiegłego roku – Volvo dostarczyło do miasta pierwsze w Polsce autobusy o napędzie elektryczno-hybrydowym (typu plug-in), a jeszcze wcześniej – klasyczne hybrydy...
Rząd Luksemburga wprowadził nowy program subsydiów na pojazdy całkowicie elektryczne oraz hybrydy typu plug-in zarejestrowane w tym kraju pomiędzy 1 stycznia a 31 grudnia 2019 r. – informuje Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych.
Lotos uruchomił pierwszą stację benzynową, która częściowo będzie korzystać z energii produkowanej ze znajdujących się na miejscu odnawialnych źródeł energii. Można na niej naładować samochód elektryczny, a za jakiś czas będzie można również zatankować samochód wodorem. OZE na swoich stacjach wykorzystuje już Orlen.
Właściciele pojazdów elektrycznych i hybrydowych mogą je naładować na stacjach udostępnionych na parkingu Ikea Katowice. Wcześniej podobne punkty udostępniły swoim klientom sklepy Ikea we Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Bydgoszczy i Lublinie.
Ekoenergetyka-Polska oddała do użytku w Inowrocławiu infrastrukturę ładowania autobusów elektrycznych. Cztery ładowarki pantografowe w standardzie OppCharge, każda o mocy 300 kW, będą zasilać osiem autobusów elektrycznych. To ładowarki o największej mocy z oddanych do użytku w naszym kraju przez polskiego producenta.
Niemiecki koncern motoryzacyjny rozbuduje fabrykę powstającą w Jaworze w woj. dolnośląskim o dział produkcji baterii mających znaleźć zastosowanie w samochodach elektrycznych. To kolejna inwestycja w tym obszarze realizowana na Dolnym Śląsku, gdzie działa już obecnie największa europejska fabryka baterii do EV.
Jak informuje Nissan, w 2018 roku w naszym kraju dużą popularnością cieszyła się druga generacja Nissana Leaf – modelu pozostającego najpopularniejszym samochodem elektrycznym w historii. Ogólnie w ubiegłym roku Nissan sprzedał w naszym kraju 296 elektrycznych aut.
Holenderska firma Heliox dostarczyła pierwszą w Czechach stację szybkiego ładowania autobusów elektrycznych z odwróconym pantografem. Skorzysta z niej operator miejskich autobusów w Ostrawie, które docelowo mają być zasilane wyłącznie energią elektryczną. W tym projekcie jest również polski akcent.
W Niemczech na koniec 2018 roku było więcej stacji ładowania samochodów elektrycznych niż pojazdów napędzanych energią elektryczną – wyłącznie lub częściowo w trybie plug–in – wynika ze statystyk federalnego stowarzyszenia branżowego Bundesverband der Energie- und Wasserwirtschaft (BDEW).
Do końca stycznia trwa nabór wniosków w konkursie na dotacje, za które samorządy będą mogły kupić autobusy elektryczne albo trolejbusy wyposażone w baterie. W ramach dofinansowania można też zbudować stacje ładowania – informuje Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju.
Ministerstwo Energii wczoraj opublikowało treść pisma, w którym Komisja Europejska uznaje za zgodne z unijnym prawem wprowadzane przez ustawę o elektromobilności preferencje podatkowe w zakresie zakupu pojazdów elektrycznych...
Przedstawiciele firmy Solaris Bus & Coach S.A. podpisali umowę na dostawę trzech autobusów elektrycznych do Włocławka, który dołączy do grona polskich miast posiadających w swojej flocie zeroemisyjne pojazdy transportu publicznego...
Tauron i KGHM Polska Miedź S.A. uruchomiły w lubińskiej centrali miedziowego potentata ogólnodostęny i na razie bezpłatny punkt ładowania samochodów elektrycznych. To pierwszy efekt współpracy na rzecz rozwoju elektromobilności w Polsce zainicjowanej przez spółki kilka miesięcy temu.
Operator transportu publicznego w stolicy Estonii, firma Tallinna Linnatranspordi AS (TLT), do 2035 r. planuje posiadać flotę składającą się wyłącznie z pojazdów elektrycznych. Wiąże się to z zamiarem zakupu od 650 do 700 autobusów zeroemisyjnych – podaje Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych.