REKLAMA
 
REKLAMA

Temat dnia

EkoPowerBOX, czyli polski pomysł na magazyn energii dla prosumenta

EkoPowerBOX, czyli polski pomysł na magazyn energii dla prosumenta

Opracowana przez Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu i start-up NGCH technologia EkoPowerBOX ma zrewolucjonizować rynek domowej fotowoltaiki. System umożliwia magazynowanie nadwyżek energii w postaci niesprężonego wodoru. Urządzenie ma kosztować tyle, ile kocioł gazowy.

REKLAMA
Aktualności
Regulatory napięcia ograniczają wyłączenia domowej fotowoltaiki

Regulatory napięcia ograniczają wyłączenia domowej fotowoltaiki

W ostatnich latach wraz ze wzrostem nasycenia sieci niskich napięć mikroinstalacjami fotowoltaicznymi rośnie problem wyłączeń domowej fotowoltaiki. Jeden z krajowych operatorów sieci znalazł sposób, jak ograniczyć skalę tego problemu.

Leasing z dopłatą z Mojego Elektryka zostanie wznowiony

Leasing z dopłatą z Mojego Elektryka zostanie wznowiony

Z powodu wyczerpania się pieniędzy na dopłaty do leasingu samochodów elektrycznych w programie Mój Elektryk  nabór wniosków o dofinansowanie w tym zakresie został wstrzymany. Ta forma dofinansowania elektryków ma zostać jednak wznowiona.

Morskie wiatraki obniżą ceny energii w Polsce. O ile?

Morskie wiatraki obniżą ceny energii w Polsce. O ile?

Według przedstawicieli branży wiatrowej polska energetyka nie ma dziś realnej alternatywy względem morskiej energetyki wiatrowej, jeśli chodzi o nieemisyjne i stabilne wielkoskalowe źródła wytwórcze, dostępne w krótkim czasie...

PKO Bank Polski współfinansuje farmy wiatrowe

PKO Bank Polski współfinansuje farmy wiatrowe

Energix otrzyma finansowanie od konsorcjum banków z udziałem PKO Banku Polskiego. Środki umożliwią sfinansowanie budowy farm wiatrowych w województwach zachodniopomorskim i warmińsko-mazurskim.

REKLAMA
Strategie zakupowe energii elektrycznej a prognozowanie cen na rynkach SPOT i OTF - szkolenia

Strategie zakupowe energii elektrycznej a prognozowanie cen na rynkach SPOT i OTF - szkolenia

Strategie zakupów energii elektrycznej nie są już wyłącznie nakierowane na ilość, roczną cenę i proces produkcji. Obecnie strategie zakupowe nakierowane być powinny na dopasowanie profilu zużycia energii elektrycznej do cen energii w poszczególnych godzinach doby (cen dynamicznych). Produkujemy, kiedy jest tanio.

MOL rozpoczął produkcję zielonego wodoru

MOL rozpoczął produkcję zielonego wodoru

Węgierski koncern paliwowy ruszył z produkcją odnawialnego wodoru, który zamierza wykorzystywać do produkcji paliw. W ten sposób chce obniżyć emisyjność rafinerii zgodnie ze swoją długoterminową strategią. 

Duży spadek cen energii na Rynku Dnia Następnego

Duży spadek cen energii na Rynku Dnia Następnego

W zeszłym miesiącu TGE zanotowała wyraźny spadek cen energii elektrycznej w notowaniach spotowych na Rynku Dnia Następnego. Inaczej było w kontraktach terminowych, których średnia cena w zeszłym miesiącu wzrosła.

Producent magazynów energii w Gdańsku szuka inwestora

Producent magazynów energii w Gdańsku szuka inwestora

Trudne warunki makroekonomiczne zmuszają kolejnego europejskiego inwestora z obszaru OZE do weryfikacji strategii i planów na przyszłość. Dotyczy to również fabryki magazynów energii w Gdańsku. 

Branża wiatrowa odwiedziła zakłady produkcji wodoru i e-metanolu w Danii

Branża wiatrowa odwiedziła zakłady produkcji wodoru i e-metanolu w Danii

Przedstawiciele polskich firm, parlamentarzyści oraz dziennikarze zwiedzili duńskie zakłady, które na skalę przemysłową produkują zielony wodór i e-metanol. Był to jeden z punktów misji gospodarczej polskich firm do Danii pod nazwą „Building the Wind Power Supply Chain Together”.

Pierwsze efekty cable-poolingu w Wielkopolsce

Pierwsze efekty cable-poolingu w Wielkopolsce

Hybrydowa farma solar+wind zrealizowana w Wielkopolsce w formule cable-poolingu działa od roku. Należy do EDP Renewables, która przedstawiła efekty pracy pierwszej w Polsce tak dużej instalacji łączącej technologię słoneczną i wiatrową w tym samym punkcie przyłączenia do sieci.

Tyle reklam wykupiły polskie przedsiębiorstwa energetyczne

Tyle reklam wykupiły polskie przedsiębiorstwa energetyczne

Koncerny energetyczne pojawiają się w przestrzeni reklamowej, promując swoje ekologiczne rozwiązania dla domów i inne usługi. W okresie od maja do lipca br. wydały na reklamy ponad 40 mln zł. Kto jest liderem wydatków na ten cel?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wywiady
Patronaty medialne